استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: نظامندی و مدیریت جامع آسیب های اجتماعی، نیازی قابل توجه در استان است و لازم است از پراکندگی و در هم ریختگی در مواجه با آسیب های اجتماعی پرهیز شود.

گلستان نیازمند مدیریت جامع آسیب های اجتماعی است
به گزارش گلستان 24، حسن صادقلو در سومین جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان، ضمن آزروی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: آسیب های اجتماعی و رسیدگی به آن هم تراز توجه به مباحث اقتصاد مقاومتی است و این اهمیت در بیانات رهبر معظم انقلاب مشهود است.
وی با اشاره اهمیت توازن بخشی اعتبارات در مقوله مقابله با آسیب های اجتماعی گفت: باید از ظرفیت منابع ملی، در مقابله با آسیب های اجتماعی استفاده کردو نباید تنها به تخصیصات استانی بسنده شود.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت های علمی و دانشگاهی در این زمینه یادآور شد: مقالات علمی و دانشگاهی باید منجر به نتیجه شوند و نباید صرفاً در حد یک کار پژوهشی بمانند و البته پژوهش در عرصه مقابله با آسیب های اجتماعی باید با استفاده از توان علمی تمام دانشگاه های استان انجام شود.
 

استاندار گلستان فرآیند تاثیر اقدامات را مسئله ای مهم ارزیابی کرد و افزود: اگرچه اقدامات ارزشمند هستند اما تاثیر و نتیجه آنها در جامعه مهمتر است و اقدام منهای فرآیند تاثیر در عرصه آسیب های اجتماعی، ابتر به نظر می رسد.

تخصیص ۷۵۰ میلیون تومان به گلستان در حوزه آسیب های اجتماعی

صادقلو در این جلسه که نخستین جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان در سال جاری بود، خاطر نشان کرد: تخصیص ۷۵۰ میلیون تومان به استان در سال گذشته و در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی، اقدامی ارزشمند است اما باید تلاش کنیم با استفاده از این مبالغ و بودجه ها مسئله را بخوبی راهبری کنیم.

نشست خبری استاندار گلستان

وی طرح تقسیم کار ملی در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی را مهم دانست و گفت: باید مقابله با آسیب های اجتماعی خط قرمز و اولویت همه دستگاه های اجرایی ذیربط باشد.

گفتنی است در سومین جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان، علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان پیشگیری از آسیب ها را وظیفه تمام دستگاه ها دانست و افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان در اختیار ۱۲ وزارت خانه برای مقابله با آسیب های اجتماعی قرار گرفت که البته از ظرفیت های ملی کمتر در استان استفاده شده است.
همچنین در این جلسه عبدالرضا چراغعلی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گزارشی از اعتبارات تخصیص یافته به دستگاه های مختلف جهت مقابله با آسیب های اجتماعی در سطح ملی ارائه کرد و در عین حال دستگاه های ذیربط همچون وزرش و جوانان، دانشگاه گلستان، راه و شهرسازی و نیروی انتظامی از اقدامات خود در مقابله با آسیب های اجتماعی گفت.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار