مدیر کل هواشناسی گلستان خبر داد:

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: بر اساس پیش‌یابی مدل های عددی، از امشب استان تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی قرار گرفته و به تدریج شرایط دمایی استان رو به کاهش دما تغییر می‌یابد

کاهش دما و بارندگی پراکنده از امشب تا اوایل هفته آینده در گلستان
به گزارش گلستان 24، نوربخش داداشی تنکابنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: امواج اولیه این سامانه ناپایدار تا فردا جمعه موجب افزایش ابر و درشب با احتمال رگبار ملایم و پراکنده به همراه رعدوبرق خواهد بود.
 

وی خاطرنشان کرد: امواج اصلی این سامانه از اوایل جمعه شب از سمت غرب به استان رسیده و بر شدت ناپایداری جوی افزوده خواهد شد.

*کاهش 8 درجه‌ای دما در گلستان

داداشی تنکابنی تصریح کرد: این شرایط ناپایدار در پی خود وقوع رگبار، رعدوبرق، وزش موقت باد نسبتا شدید باد و کاهش نسبی دما بین شش تا هشت درجه سانتی‌گراد  به مدت دو روز خواهد بود.

وی ادامه داد:  شدت ناپایداری جوی این سامانه در اوقات صبح و اوایل شب بیشتر خواهد بود و تا روز دوشنبه هفته آینده 15/3/96  ادامه خواهد یافت و سپس شرایط جوی استان از روز سه‌شنبه به حالت عادی بر خواهد گشت.

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان با اشاره به صدور اطلاعیه جوی اذعان کرد: احتمال دارد در برخی مناطق بارش‌ها متمرکز باشد که همین موضوع ایجاب می‌کند که شهروندان موارد ایمنی را رعایت کنند.

داداشی تنکابنی یادآور شد: مجموعه هواشناسی استان دایم در حال رصد کردن شرایط جوی استان هستند و به محض روبه‌رو شدن با شرایط خاص جوی آن را به مدیریت بحران استان گزارش خواهند داد تا از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره وضعیت جوی استان طی روزهای گذشته اذعان کرد: طبیعی است که در این فصل دمای هوا افزایش یابد و البته با نفوذ موج جدید، شرایط دمایی استان روبه کاهش برود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار