مدیر کل هواشناسی گلستان خبر داد:

مدیر کل هواشناسی استان گلستان گفت: بررسی الگوها و نقشه‌های جوی استان نشان می‌دهد که از امشب شاهد افزایش ابر، رعد و برق، پدیده غلیظ مه و وزش شدید باد خواهیم بود.

بارش باران و کاهش 12 درجه‌ای دما در گلستان
به گزارش گلستان24، نوربخش داداشی تنکابنی اظهار کرد: این تغییرات جوی تا روز پنج شنبه هفته جاری در پی خود کاهش دما، مه گرفتگی و ریزش نزولات جوی را نیز به همراه خواهد داشت.

 وی ادامه داد: در این مدت زمانی دمای هوای استان به طور نسبی بین10 الی دوازده درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت و با عبور امواج  آن از فراز استان، از عصر روز دوشنبه هوای استان به حالت عادی برخواهد گشت.

داداشی تنکابنی با اشاره به حجم بارندگی‌های طی بازه زمانی یاد شده ادامه داد: طی این مدت به سبب ریزش باران‌های رگباری در برخی نقاط به ویژه ناحیه شرقی استان احتمال آبگرفتگی معابر دور از انتظار نخواهد بود.

 

*احتمال افزایش خطای پیش‌بینی جوی در بهار

وی خاطرنشان کرد: احتمالا پس از این موج جوی دوباره شاهد افزایش دما و کاهش بارندگی ها خواهیم بود که البته فعلا با توجه به تغییرات فصلی باید منتظر موج های دیگر جوی بود.

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به افزایش احتمال خطاهای پیش‌بینی هواشناسی در بازه‌های زمانی خاص از فصول اذعان کرد: با توجه به تغییرات سریع جوی در ایام پایانی سال تا اواسط فصل بهار، ممکن است برخی از پیش‌بینی‌ها در این موعد از سال دچار خطا شود.

داداشی تنکابنی یادآور شد: با توجه به این وضعیت احتمال دارد برخی از پیش‌بینی‌ها دچار خطا شود و آنچه که بر اساس نقشه‌های جوی پیش‌بینی شده است، روی ندهد.

وی اضافه کرد: در صورت نیاز، هشدار‌های هواشناسی استان، در قالب  اطلاعیه و یا اخطاریه صادر و برای مدیریت بحران استان و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ارسال می‌شود. 

هوای استان گلستان ابری تا ابری گاهی همراه با بارندگی است و هوا نیز بین9 تا 23 درجه سانتی‌گراد متغیر است.    

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار