مدیرجهادکشاورزی آق‌قلا:آتش‌سوزی بقایای گیاهی تا 95 درصد کاهش یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آق‌قلا گفت: قریب به 95 درصد محصولات گندم در شهرستان آق‌قلا برداشت شده است.

برداشت 95 درصدی محصول گندم در آق‌قلا
به گزارش گلستان 24، علی‌اکبر عرب‌احمدی صبح امروز در گفتو گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: تاکنون قریب به 95 درصد برداشت محصولات گندم در شهرستان آق‌قلا انجام شده است.

وی در خصوص برداشت محصولات جو و کلزا در شهرستان آق‌قلا، تصریح کرد: برداشت محصولات جو و کلزا در سطح در این شهرستان به 100 درصد رسیده است.

* آتش‌سوزی در ۳ مزرعه شهرستان آق‌قلا رخ داد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آق‌قلا ابراز کرد: کشاورزانی که می‌خواهند نسبت به کشت محصول دوم تابستانه خود در مزارع خود اقدام کنند باید از آتش زدن بقایای گیاهی جدا خودداری کنند.

عرب‌احمدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نسبت به سال گذشته قریب به 95 درصد کاهش آتش‌سوزی را در سطح شهرستان آق‌قلا را شاهد بودیم.

وی از آتش‌سوزی سه مزرعه در شهرستان آق‌قلا خبر داد و و یادآور شد: فقط سه مزرعه در شهرستان آق‌قلا آتش‌سوزی رخ داد که آن هم به صورت عمدی نبوده است و کشاورزان به طور عمد بقایای گیاهی مزارع خود را آتش نزدند و متاسفانه این آتش‌سوزی از سوی افرادی که در حال تردد بوندند صورت گرفت.

* کشاورزان از بذور گواهی شده در مزارع خود استفاده کنند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آق‌قلا گفت: کشاورزان از کشت محصولاتی نظیر شالی که نیاز فراوانی به آب دارند در مزارع خود جدا بپرهیزند و به کشت محصولاتی همچون آفتابگردان و پنبه که نیاز آبی کمتری نسبت به سایر محصولات دارند استفاده کنند.

عرب‌احمدی با بیان اینکه کشاورزان از بذور گواهی شده در مزارع خود استفاده کنند، یادآور شد: کشاورزان سعی کنند از بذور گواهی شده که از مرکز سازمان جهادکشاورزی اتان گلستان وجود دارد استفاده کنند و از توصیه‌های فنی کارشناسان پهنه نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار