رئیس دانشگاه منابع طبیعی گرگان:

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از تصویب تبدیل‌شدن دانشگاه منابع طبیعی گرگان به «دانشگاه کارآفرین» خبر داد.

دانشگاه منابع طبیعی گرگان به «دانشگاه کارآفرین» تبدیل شد
به گزارش گلستان 24، علی نجفی نژاد ظهر یکشنبه در سومین جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی وزارت علوم در دانشگاه‌ها، افزایش کیفیت آموزشی و تبدیل دانشگاه‌ها به دانشگاه‌های کارآفرین و نسل سوم است.

وی افزود: برای رسیدن به تولید دانش‌بنیان و پایدار باید برنامه های راهبردی برای رسیدن به این مهم تدوین می شد ه این سند تنظیم شده و به تصویب هیئت امناء رسیده است.

وی از تصویب تبدیل شدن دانشگاه منابع طبیعی گرگان به دانشگاه کارآفرین خبر داد و اضافه کرد: تکمیل زیر ساخت ها و پروژه‌های نیمه تمام، تسهیل پروژه‌‏های جدید، افزایش شرکت دانش‌بنیان، افزایش جذب دانشجویی خارجی، تبدیل دانشگاه به دانشگاه سبز و استفاده از محورهای اصلی برنامه های این دانشگاه در سالجاری است.

جذب ۱۵ واحد فناور

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: اهداف کمی هم در برنامه امسال دانشگاه تعریف شده و تا پایان سال ۱۵ واحد فناور و پنج شرکت دانش بنیان جذب می کنیم.

وی از راه اندازی مرکز رشد دانشگاه در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: دراین مرکز برای ۲۵ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است و سه میلیارد ریال قرارداد مشاوره فنی در کلنیک مادر تخصصی دانشگاه منعقد شد.

نجفی نژاد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۲ مرکز کارآفرینی ایجاد شد که امسال این مراکز را به ۳۵ مرکز و قراردادهای مشاوره فنی را به پنج میلیارد ریال افزایش می دهیم.

علی نجفی نژاد

وی با یادآوری اینکه درآمدهای اختصاصی دانشگاه منابع طبیعی گرگان در سال ۹۲ کمتر از یک میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: درآمدهای اختصاصی دانشگاه در سال گذشته به ۴۲ میلیارد ریال رسید و پیش بینی می کنیم امسال به ۵۰ میلیارد ریال برسد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان امسال این دانشگاه میزبان جشنواره قرآن و عترت، کنفرانس بین‌المللی خاک‌‏های لسی با حضور ۵۰ دانشمند خارجی، برگزاری کارگاه منطقه‌‏ای مدیریت منابع آب و همایش علف‏‌های هرز و همچنین جشن ۶۰ سالگی دانشگاه خواهد بود.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار