نماینده سابق مردم آزادشهر، رامیان در مجلس: نظارت باید جدی باشد

​نماینده سابق مردم آزادشهر، رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت: واقعا باید از شورای عالی انقلاب فرهنگی این گلایه را داشته باشیم که چرا به صراحت سند 2030 لغو نشد و اعلام کردند قوانینی که مغایر با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است ملغی اعلام می‎شود.

برخی امورات در کشور بر خلاف قانون انجام می‎شود
به گزارش گلستان24،رضا صابری اظهار کرد: یک مشکل اصلی که ما اکنون با آن مواجه هستیم این است که دولت اعتقاد ندارد که سند 2030 با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مغایر است، واگذار کردن این مسائل به حوزه تشخیص دولت‎ها، کار را برای آینده کشور سخت می‎کند.

وی تصریح کرد: باید به صراحت در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مغایرت سند 2030 با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر می‎شد تا این مهم مبنا قرار می‎گرفت، گرچه در مصاحبه‎هایشان ذکر کردند که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند را ملغی اعلام کردند.

*برخی امورات در کشور برخلاف قانون طی می‎شود/اجرای قانون در مملکت هیچ مسامحه‎ای ندارد

نماینده سابق مردم آزادشهر، رامیان در مجلس شورای اسلامی افزود: این مسائل نشان می‎دهد که برخی امورات در کشور متاسفانه برخلاف قانون طی می‎شود که اینها یک هشدار جدی است نسبت به سیستم اجرایی کشور که باید خودش را مقید به اجرای قانون بداند نه اینکه بر خلاف قانون رویه‎هایی را در امورات کشور مبنا قرار دهد.

صابری گفت: ما نیاز داریم در مجامع قانونگذاری اعم از مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام که موضوعات به طور دقیق رصد شود تا اگر مواردی خلاف قانون در کشور انجام می‎شود قبل از آنکه مقام معظم رهبری برای آن انرژی بگذارند، مسوولان نظارت‎کننده به وظایف‎شان به خوبی عمل کنند و در انجام وظایف خود کوتاهی نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای قانون در مملکت هیچ مسامحه‎ای ندارد، اظهار کرد: قانون باید در کشور اجرا شود و جای هیچ مسامحه‎ای نیست که به عنوان شخص دوم کشور به خود اجازه بدهند بر خلاف قانون عمل کنند.

* مسئولان نسبت به وظایف نظارتی خودشان جدی باشند

نماینده سابق مردم آزادشهر، رامیان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازم است که این مجموعه‎ها نسبت به وظایف نظارتی خودشان جدی باشند و اجازه ندهند که چنین اتفاقاتی در کشور بیفتد.

صابری افزود: اگر هشدار و تاکیدات مقام معظم رهبری نبود در کشور باب می‎کردند هر آنچه در خارج از کشور برایمان تصمیم بگیرند باید آن را انجام دهیم و آن استقلال ما زیر سوال بود و ما محکوم به این بودیم تابع قوانینی که آنها برای ما می‎نویسند، سیاست‌هایمان را تدوین کنیم، بودجه‎هایمان را بنویسیم و هزینه‎های کشور را تابع برنامه‎های آنها تنظیم کنیم که این مسائل خود به خود نشان می‎دهد ما دیگر کشوری مستقل برای سیاستگذاری‎های کشورمان نخواهیم بود.

وی بیان کرد: همانطور که سازمان ملل و یونسکو تا به حال به خیلی از کشورها تذکر دادند که چرا سند 2030 را درست انجام نمی‎دهید و ما هم مانند همان کشورها می‎شدیم که باید خودمان را تابع سیاست‎های آنان می‎کردیم.

صابری با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی است، گفت: چنانچه سیاستگذاری نهادهای حاکمیتی مانند آموزش و پرورش که تربیت نسل آینده را بر عهده دارند تابع قوانین آمریکایی و افرادی باشند که در خارج از کشور ایدئولوژی‎هایی که مبنایی با ایدئولوژی‎های ما را ندارند انجام بگیرد قطعا نسل‎های آینده ما نسل‎های پرورش یافته سیاست‎های آنان می‎شوند و آن وقت کشور در مسیر ناصواب قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار