مدیرکل منابع‌طبیعی گلستان:بیابان‌زایی یک مسئله جدی است

​مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه بیابان‌زایی یک مسئله جدی است، گفت: تخریب منابع‌طبیعی عواقب بسیار سنگینی را برای انسانها دارد.

تخریب منابع‌طبیعی عواقب سنگینی برای انسان‌ها دارد
به گزارش گلستان24، ابوطالب قزلسفلو اظهار کرد: تخریب منابع‌طبیعی عواقب بسیار سنگینی را برای انسان‌ها دارد و حفاظت از منابع‌طبیعی یک وظیفه همگانی است.
 

وی تصریح کرد: امروزه ثابت شده است که حیات انسان‌ها به منابع‌طبیعی وابسته به امنیت غذایی، تولید آب، هوای سالمی که قرار است تنفس کنیم و فشارهای روحی و روانی ناشی از زندگی ماشینی و آپارتمان‌نشینی است که بیش از گذشته اهمیت منابع‌طبیعی را در زندگی انسان‌ها آشکارتر کرده است.

* تخریب منابع‌طبیعی، قهر طبیعت را در پی خواهد داشت/ ایران یکی از کشورهای پیشرو در زمینه بیابان‌زایی است

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گلستان ابراز کرد: همه انسان‌ها باید در حفظ منابع‌طبیعی کوشا باشیم و آنچیزی که از ما انسان‌ها انتظار می‌رود این است که با منابع‌طبیعی رفتار قهرآمیز نداشته باشیم زیرا تخریب منابع‌طبیعی، قهر طبیعت را در پی خواهد داشت.

قزلسفلو خاطرنشان کرد: 27 خرداد ماه مصادف با 17 ژوئن است که آن روز را روز جهانی مبارزه با بیابان‌زایی نامگذاری کردند چراکه سازمان ملل سه چالش جدی برای جامعه جهانی مطرح کرده است موضوع تغییر اقلیم، کمبود آب شیرین و بیابان‌زایی است که سازمان ملل این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اذعان کرد: در کشورهای مختلف پروژه‌های مشترکی در جهت مقابله با بیابان‌زایی در دستور کار قرار دارد که کشور ایران یکی از کشورهای پیشرو در زمینه بیابان‌زایی دارد و اقدامات مثبتی را در 18 استان کشور داشت.

* موضوع بیابان‌زایی یک نگرانی جدی است

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: استان گلستان یکی از پایلوت‌های پروژه مشترک با دفتر عمران سازمان ملل است.

قزلسفلو ابراز کرد: بیابان‌های طبیعی و بیابان‌های حاصل از فعالیت‌های انسانی در دنیا وجود دارد و آنچیزی که نگرانی ایجاد می‌کند بیابان‌های طبیعی نیستند بلکه بیابان‌هایی است که انسان در آنها دخالت دارد.

وی موضوع بیابان‌زایی را یک نگرانی جدی برشمرد و تصریح کرد: موضوع بیابان‌زایی یک نگرانی جدی است و در تمام دنیا به این موضوع مهم پرداخته می‌شود.

* مهمترین عامل بیابان‌زایی موضوع فقر است

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: مهمترین عامل بیابان‌زایی موضوع فقر است و در مقابله با بیابان‌زایی سازمان ملل با فقر مبارزه می‌کند.

قزلسفلو بیان کرد: در استان گلستان بیابان‌های طبیعی نداشتیم یا بسیار ناچیز بوده است چند عامل باعث می‌شود تا نگرانی عامل تشدید بیابان‌زایی را در استان داشته باشیم ما در شمال استان به دلیل کاهش نزولات جوی و افزایش غیرعادی دما، ضعف پوشش گیاهی را در استان داریم.

وی ابراز کرد: مبارزه با بیابان‌زایی به تنهایی بر عهده منابع‌طبیعی نیست و همه دستگاه‌های اجرایی باید در حفظ منابع‌طبیعی بکوشند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار