دادستان مرکز گلستان:مخالفت دادستانی با اجرای مجوز برداشت از معادن کوهی

​دادستان مرکز گلستان در خصوص میزان تخلفات انتخاباتی گفت: 30 پرونده تخلف در انتخابات ریاست‎جمهوری و یکصد پرونده تخلف در انتخابات شوراهای اسلامی در گلستان تشکیل شد که برای برخی قرار صادر شده و تعدادی از پرونده‎ها در حال رسیدگی است.

130 پرونده تخلف انتخاباتی در حال رسیدگی است
 به گزارش گلستان 24، حجت‎الاسلام سیدمصطفی حقی عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار کرد: برای اعلام اسامی متهمان که پرونده تخلف انتخاباتی برای آنها تشکیل شده است محدودیت قانونی داریم.

وی با تاکید بر اینکه شدت برخورد با متجاوزان محیط زیست در استان گلستان آغاز شده است، تصریح کرد: در محور توسکستان نیز ساخت و ساز می‎شود، گشت 131 در استان را پایه‎گذاری کردیم، تعداد تخلفات بسیار کاهش یافته است و اکنون به صورت موردی می‎توانیم وارد شویم.

دادستان مرکز گلستان با تاکید بر اینکه اکنون کسی جرأت ساخت و ساز غیرمجاز در استان را ندارد، افزود: در قضیه سرچشمه‎های زرین‎گل اگر دستگاه قضایی ورود نمی‎کرد آب را برده بودند.

حقی تاکید کرد: مجوز برداشت از معادن کوهی صادر شد اما دستگاه قضایی مانع اجرای آن شد، کوه‎خواری و جنگل‎خواری در 30 هکتار از عرصه شیرین‎آباد را می‎خواستند عملیاتی کنند اجازه اجرا ندادیم، برداشت‎های شن و ماسه مجوز داشتند اما اجازه برداشت به آنها ندادیم.

وی در خصوص تجاوز متخلفان به حریم رودخانه گفت: اگر ورود دستگاه قضایی در این زمینه وجود نداشت اکنون رودخانه‎ای در سطح استان نداشتیم.

دادستان مرکز گلستان با اشاره به اینکه یکی از آفات استان در هنگام برداشت محصول گندم، آتش زدن بقایای گیاهی است، ابراز کرد: آتش زدن بقایای گیاهی جرم است اما چرا دستگاه‎های متولی اعم از محیط زیست و جهاد کشاورزی در این زمینه ورود نمی‎کنند چرا باید همیشه دستگاه قضایی در این مسائل ورود کند؟.

حقی با اشاره به اینکه آتش زدن مزارع گندم در مقایسه با سال گذشته کاهش پیدا کرده اما همچنان وجود دارد، افزود: دستگاه متولی با مشاهده جرمی که در زمینه آتش زدن مزارع کشاورزی صورت می‎گیرد باید آن را به دستگاه قضایی گزارش کند اما نه گزارش می‎دهند، نه تذکر می‎دهند و دستگاه قضایی مجبور است در زمینه اطلاع‎رسانی، شناسایی، تشکیل پرونده و برخورد با متخلفان ورود کند.

وی بیان کرد: سال گذشته محیط زیست و جهادکشاورزی می‎گفتند که به دلیل عدم قانون نمی‎توانیم با متخلفانی که بقایای گیاهی را آتش می‎زنند برخورد کنیم اما اکنون با وجود ممانعت قانونی در آتش زدن بقایای گیاهی همچنان شاهد بروز این تخلف در سطح مزارع استان هستیم و مسئولان در مرحله اجرا فقط عکس یادگاری می‎گیرند.

دادستان مرکز گلستان بیان کرد: در جلین چندین درخت در حین آتش گرفتن بقایای گیاهی به آتش کشیده شد اما متاسفانه می‎بینیم که محیط زیست در مرحله اجرای قانون لنگ می‎زند.

حقی در خصوص میزان تخلفات انتخاباتی در این استان گفت: 30 پرونده تخلف در انتخابات ریاست‎جمهوری و یکصد پرونده تخلف در انتخابات شوراهای اسلامی در گلستان تشکیل شد که برای برخی قرار صادر شده و تعدادی از پرونده‎ها در حال رسیدگی است.
انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار