در جلسه رسمی شورای شهر کردکوی عنوان شد: کشمکش شورای شهر و شهرداری درباره صدور پروانه ساختمانی زمین‎های شهرک فرهنگیان

رئیس شورای اسلامی شهر کردکوی به سوء‎استفاده برخی از منتخبان شورای پنجم شهر کردکوی از شهرداری اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی از منتخبان شورای پنجم شهر کردکوی در انتخابات از امکانات شهرداری برای منافع شخصی خود بهره بردند.

استفاده شخصی برخی منتخبان شورای پنجم کردکوی از امکانات شهرداری
به گزارش گلستان 24 ، سیصد و بیستمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر کردکوی امشب با حضور اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی برگزار شد.

استعفای طاهر مصدق یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی، آخرین وضعیت پل کردکوی – ولاغوز و رسیدگی به وضعیت شهرک مسکن فرهنگیان از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کردکوی در این جلسه ضمن قبولی طاعات و عبادات مؤمنان، با اشاره به حمله موشکی سپاه علیه داعش، اظهار کرد: اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران به مقر داعش که موجب هلاکت تعداد زیادی از داعشی‎ها شده است جای قدردانی دارد.

صفر زاهد بر ضرورت وحدت و همدلی بین اعضای شورای شهر تأکید کرد و گفت: امید است اعضای شورای پنجم شهر کردکوی با وحدت و همدلی بیشتر، موفقیت‎ها و نتایج مثبتی را رقم زنند و با انتخاب شهردار مناسب مردم و کارکنان شهرداری کردکوی را به آرامش برسانند.

*وضعیت نامطلوب آسفالت خیابان‎ها و معابر کردکوی/ انتقاد عضو شورای شهر به کُندی عملیات اجرایی احداث پل کردکوی - ولاغوز

وی بیان کرد: خیابان‎ها و معابر کردکوی وضعیت مطلوبی ندارد و نیازمند آسفالت است.

رئیس شورای اسلامی شهر کردکوی به سوء‎استفاده برخی از منتخبین شورای پنجم شهر کردکوی از اموال شهرداری هنگام انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه برخی از منتخبان شورای پنجم شهر کردکوی در انتخابات از امکانات شهرداری برای منافع شخصی خود بهره بردند.

زاهد با اشاره به وضعیت مال‎الاجاره املاک شهرداری کردکوی، بیان کرد: شورای اسلامی شهر کردکوی برای اعلام وضعیت املاک شهرداری کردکوی که به دست مستأجران است مکاتباتی با شهرداری داشته است تا وضعیت پرداختی اجاره‎ها مشخص شود.

عظیمه مقدم، عضو شورای اسلامی شهر کردکوی نیز در این جلسه به کُندی روند عملیات اجرایی برای احداث پل کردکوی – ولاغوز انتقاد کرد و یادآور شد: پل کردکوی – ولاغوز به شهر کردکوی تعلق دارد.

وی با طرح این سؤال که اگر مصالح ساختمانی در انبار است پس چرا پروژه احداث پل اجرا نمی‎شود، بیان کرد: اگر نمی‎خواستند پل احداث کنند چرا عملیات اجرایی آن را آغاز کردند که الآن نیمه‎تمام مانده است.

* واگذاری اموال و املاک شهرداری کردکوی با هماهنگی شورای شهر باشد

 عضو شورای اسلامی شهر کردکوی نیز با بیان اینکه ما نسبت به اموال شهرداری کردکوی مسؤول هستیم، تاکید کرد: واگذاری اموال و املاک شهرداری کردکوی باید با هماهنگی شورای اسلامی شهر باشد، از طرفی رأی نیاوردن اکثریت اعضای شورای شهر کردکوی برای دوره پنجم شورا به معنای تاراج بردن اموال شهرداری نیست بلکه همه اعضای فعلی شورای شهر کردکوی موظفند نسبت به اموال شهرداری حساسیت به خرج دهند.

محمدطاهر مصدق متذکر شد: مال‎الاجاره تمام اموالی که متعلق به شهرداری کردکوی است و اشخاص در قبال آن باید اجازه پرداخت می‎کردند، پرداخت نشده است.

اما صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری برای فضای سبز زمین‎های شهرک فرهنگیان از دیگر مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.

مصدق در این باره خاطرنشان کرد: شهرک مسکن فرهنگیان کردکوی دو بار از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره مسکن و شهرسازی به اعضای شهرک مسکن فرهنگیان فروخته و سند آن نیز برای معلمان صادر شد اما در زمان شهردار اسبق کردکوی به دلیل واقع شدن شهرک مسکن فرهنگیان در محدوده شهر، براساس توافق‎نامه هیأت مدیره مسکن فرهنگیان کردکوی با شهرداری قرار شد تمامی زمین‎های شهرک مسکن فرهنگیان از جمله فضای سبز و ابنیه‎های عمومی به شهرداری واگذار شود و شهرداری نیز به ساکنان شهرک خدمات ارائه کند.

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی ادامه داد: اما برخلاف این توافق، اداره مسکن و شهرسازی این شهرستان در دوران شهردار سابق کردکوی، فضای سبز شهرک مسکن فرهنگیان را که به شهرداری واگذار شده بود را برای ساخت مسکن مددجویان به اداره بهزیستی می‎دهد، حال در حال حاضر این اقدام موجب گله‎مندی ساکنان شهرک فرهنگیان شده است و می‎گویند ما زمین‎های شهرک را برای فضای سبز به شهرداری کردکوی تحویل دادیم نه برای ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی.

وی با اشاره به اینکه محدوده فضای سبز شهرک فرهنگیان متعلق به شهرداری کردکوی است و شهرداری کردکوی نیز نباید برای این زمین‎ها که فضای سبز بود، پروانه ساختمانی صادر می‎کرد، ابراز کرد: با توجه به این مسأله، اعضای شورای شهر اعتقاد دارند با صدور پروانه ساختمانی قاعده کار رعایت نشده زیرا این زمین‎ها، متعلق به اداره مسکن و شهرسازی نبوده بلکه این زمین متعلق به فرهنگیان بوده که برای فضای سبز در اختیار شورای اسلامی شهر و شهرداری کردکوی قرار گرفته بود.

مصدق تأکید کرد: با توجه به توافق به عمل آمده با هیأت مدیره مسکن شهرک فرهنگیان، شهردار کردکوی موظف است از فضای سبز شهرک مسکن فرهنگیان مراقبت و نگه‎داری کند.

به گزارش فارس، در این جلسه مصوب شد هرگونه واگذاری املاک شهرداری به اشخاص حقوقی و حقیقی خلاف قانون است، از طرفی با توجه به اینکه کاربری ملک مذکور فضای سبز بوده است، از این رو با توجه به عدم اطلاع شورای شهر و عدم صدور مجوز قانونی، خلاف قانون در این مسأله محرز است و شهرداری باید در اسرع وقت نسبت به این مهم پیگری و اقدام قانونی داشته باشد و شورای شهر نیز از طریق شهرداری و مراجع نظارتی و بازرسی پیگیری فوری به عمل آورد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار