سفیر انگلیس در ایران:

سفیر انگلیس در ایران گفت: امید است براساس روابط تجاری بتوان سرمایه‌گذاران بیشتری را به ایران اعزام کرد.

اعزام سرمایه‌گذاران انگلیسی به ایران

 به گزارش گلستان24 ؛به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان گلستان، نیکلاس هاپتون سفیر انگلیس در ایران در نشست با نواب رئیس اتاق گرگان و رییس سازمان صنعت و معدن استان گلستان و نماینده وزارت امور خارجه در گلستان اظهار داشت: امید است براساس روابط جاری بتوان سرمایه‌گذاران بیشتری را به کشور ایران اعزام کرد.

وی افزود: اتاق بازرگانی در توسعه مراودات نقش مهمی دارد و امید است با همکاری‌های متقابل در آینده نزدیک هیئت‌های تجاری با هم ملاقات داشته باشند.

سفیر انگلیس در ایران  تصریح کرد: نیاز است در معرفی ظرفیت‌ها به فراتر از مرزها بیشتر تلاش شود و سرمایه گذاران از این توانمندی ها مطلع شوند.

نیکلاس هاپتون ادامه داد: جامعه جهانی نیز می تواند در توسعه روابط کمک خوبی را داشته باشد

اراز جان شمالی، نائب رئیس اتاق اتاق بازرگانی صنایع و معادن گرگان هم در این جلسه اظهار کرد: یکی از اولویت‌های کشور و براساس آن استان گلستان، جذب سرمایه گذار، توسعه بازار و تقویت روابط تجاری با کشورها می باشد.

وی ضمن معرفی ظرفیت های استان در بخش های مختلف اظهار داشت: این استان دارای پتانسیل بالایی در تولید آرد گندم، دامپروری،آبزیان، محصولات کشاورزی و تولید گوشت سفید است.

نائب رئیس اتاق اتاق بازرگانی صنایع و معادن گرگان افزود: با توجه به تولید بالای محصولات با کیفیت کشاورزی می توان در احداث و تقویت واحد های صنایع تبدیلی همکاری نمود.

شمالی تاکید کرد: اتاق بعنوان نماینده بخش خصوصی در پذیرش و اعزام هیات های تجاری آمادگی خود را اعلام می نماید.

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان هم در این نشست گفت: 20 درصد طیور کشور در استان گلستان تامین می شود که نشان دهنده ظرفیت بالا در این بخش می باشد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه های استان استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی است و در این رابطه آمادگی همکاری وجود دارد.

قوانلو افزود: مراودات مردم و بازرگانان می‌تواند بر مراودات سیاسی تاثیر بگذارد یعنی دیپلماسی مردمی بر دیپلماسی سیاسی موثر است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان تاکید کرد: منطقه آزاد اینچه برون می تواند محل خوبی برای سرمایه گذاری و دسترسی به بازار آسیای میانه باشد.

انتهای پیام/س


منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار