رییس سازمان حفاظت محیط زیست از جاده جنگل ابر و گل رامیان بازدید کرد.

بازدید ابتکار از جاده جنگل ابر

به گزارش گلستان 24  ؛ به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان در این بازدید که مهاجر مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان و معاون محیط زیست انسانی استان وی را همراهی می کردند ، دکتر ابتکار پس از بازدید از جاده جنگل ابر از شهرستان رامیان و دریاچه گل رامیان نیز بازدید کرد .

 

او گفت : این مناطق از مناطق بکر و بسیار زیبا در کشور است و پیشنهاد داد که این مناطق به عنوان یکی از مناطق چهار گانه محیط زیست مطرح و بخش هایی از آن که قابلیت ایجاد قرق اختصاصی را دارد ،پیشنهاد آن برای تصمیم گیری به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال شود .

ابتکار در ادامه با بازدید از منطقه گل رامیان اظهار داشت : گل رامیان باتوجه به زیبایی و وجود گونه های حیات وحش آبزی قابلیت ثبت به عنوان یک اثر طبیعی ملی را دارد و دستور پیگیری بعنوان ثبت این اثر را به مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ارائه داد.

 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با حضور در جمع گردشگران در گل رامیان به صورت نمادین زباله های حاشیه این منطقه گردشگری را جمع اوری و افراد حاضر در حاشیه گل رامیان را به پاکسازی و جمع اوری زباله توصیه کرد.

 

دریاچه و چشمه گل رامیان در استان گلستان واقع است. این چشمه و دریاچه در جنوب شهر رامیان یکی از شهرهای تابع استان گلستان واقع شده است . این چشمه در دامنه کوه "پنهان خانه" قرار گرفته است. چشمه گل رامیان به صورت یک استخر طبیعی به طول ۹۰ متر و به عرض ۸۰ متر و به عمق ۳۴ تا ۴۴ متر و به روایتی به ۸۰ متر است که در ارتفاع ۳۲۰ متری از سطح دریا قرار دارد. از سه طرف به جنگل و از یک طرف به زمینهای زراعی متصل است. آب چشمه از کف زمین می جوشد.

 

انتهای پیام / ا


منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار