معاون اجرایی سپاه گرگان:کمک به مردم و دولت جزو تکالیف اعتقادی سپاه و بسیج است

معاون اجرایی سپاه شهرستان گرگان؛ تلاش مضاعف و بی‎وقفه نیروهای امدادی برای پیدا شدن کودک پنج‎ساله در جنگل النگدره را قابل تحسین خواند و حضور نیروهای بسیج و سپاه در کمک به مردم و دولت را جزو تکالیف اعتقادی این مجموعه عنوان کرد.

استفاده افراط‎گرایانه از فضای مجازی عامل گم شدن کودک 5 ساله بود

به گزارش گلستان 24 فرامرز دیلم کتولی اظهار کرد: شب گذشته حوالی ساعت 20 و 30 دقیقه ستاد مدیریت بحران شهرستان گرگان از سپاه ناحیه این شهرستان درخواست کمک کردند مبنی بر اینکه یک کودک پنج ساله در جنگل النگدره گرگان گمشده است.

وی تصریح کرد: سپاه گرگان بلافاصله به یکی از گردان‎های بسیج فراخوان داد که یکی از گروهان‎ها به محل حادثه اعزام شوند در این زمینه از پایگاه بسیج نزدیک به محل حادثه کمک گرفتیم و حدود 50 نفر از بسیجیان ساعت 10 شب گذشته در محل حاضر شدند و پس از توجیهات اولیه عملیات جست‎وجو آغاز شد.

معاون اجرایی سپاه شهرستان گرگان با بیان اینکه عملیات جست‎وجو تا ساعت سه بعد از نیمه شب ادامه یافت، افزود: در محل حادثه «جنگل النگدره» با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان جلسه مدیریت بحران تشکیل شد، به دلیل اینکه تعدادی از نیروهای امدادی خسته شده بودند و دیدکافی و تمرکز لازم را نداشتند تصمیم بر آن شد تا عملیات جست‎جو با نیروهای محدودتری ادامه یابد و تعدادی از نیروهای امدادرسان ساعت چهار تا 6 صبح استراحت کوتاهی داشتند.

دیلم‎کتولی بیان کرد: مجددا ساعت 6 صبح عملیات جست‎وجو با تلاش و همکاری تمامی نیروهای امدادی از سر گرفته شد و ساعت 7:30 دقیقه یعنی بعد از یک ساعت و نیم تلاش مجدد دختربچه پنج‎ساله انتهای سروش چهارم در نقطه الحاق خانه‎های شهرک سروش جنگل پیدا و به خانواده‎اش تحویل داده شد.

وی گفت: ماموریت امداد و نجات ساعت 9 صبح بعد از تشریفات اداری از سوی حسین احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان اعلام شد و ما نیز نیروهای بسیجی را ترخیص کردیم.

معاون اجرایی سپاه شهرستان گرگان یکی از رسالت‎های مهم سپاه و بسیج را کمک به مردم و دولت عنوان کرد و ابراز کرد: رسالت سپاه بعد از تکالیف درون‎سازمانی در جهت کمک به مردم و کمک به دولت است و ما این مهم را جزو تکالیف اعتقادی خود می‎دانیم.

دیلم‎کتولی تاکید کرد: هر جایی که دولت کارهایش بر زمین بماند، سپاه و بسیج با نیت خیرخواهانه و با قدرت وارد می‎شود و در راستای خدمت به مردم و دولت همیشه آماده است حتی اگر مردم مستقیما در چنین شرایطی دچار سانحه شدند و احتیاج به کمک سپاه و بسیج داشته باشند در کوتاهترین زمان ممکن اقدام خواهیم کرد.

وی یکی از دلایل گمشدن کودک پنج ساله در جنگل النگدره گرگان را استفاده افراط گرایانه خانواده در استفاده از فضای مجازی عنوان کرد و توصیه‎ای به مردم و خانواده‎ها داشت و گفت: یک لحظه غفلت از کودکان چنین اتفاقاتی را رقم می‎زند توصیه‎مان به مردم و خانواده‎ها این است وقتی برای استفاده از نعمت‎های خدا به دامان طبیعت می‎روند مراقب فرزندان خود نیز باشند.

دیلم‎کتولی بیان کرد: بروز چنین وقایعی قطعا نگرانی‎های مضاعفی علاوه بر خانواده متوجه مردم و مسئولان نیز می‎کند بنابراین خانواده‎ها سعی کنند از فرزندان خود بیشتر مراقبت کنند.

وی گفت: در پایان لازم می‎دانم از تلاش‎های بی‎وقفه نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج، سپاه و هلال‎احمر که برای پیدا شدن کودک پنج‎ساله قدردانی کنم.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار