رئیس کل دادگستری گلستان هشدار داد:

رئیس کل دادگستری گلستان نسبت به خالی شدن سفره های آب زیرزمینی استان گلستان هشدار داد.

زنگ خطر خالی شدن سفره‌های آب زیرزمینی در گلستان

به گزارش گلستان 24 ،  به نقل از دادگستری گلستان، هادی هاشمیان، با بیان این که پیشروی کویر از سمت شمال استان و عمیق تر شدن چاه های کشاورزی، زنگ خطر، پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی در گلستان را به صدا در آورده است اظهار کرد: دادگستری استان در حیطه وظایف خود در این بخش، قاطعانه وارد عمل شده است و احکام زیادی برای پلمپ چاه های غیر مجاز در محاکم استان صادر شده است که در نوبت اجرا هستند.

هاشمیان افزود: حفظ داشته های زیست محیطی یکی از خواسته های مهم مردم از دستگاه قضایی استان است.

هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان

وی در ادامه سخنان خود به کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی و منابع طبیعی استان هم اشاره کرد و گفت: در گذشته روال بر تخریب بناهای غیرمجاز پس از ساخت بود اما دستگاه قضایی استان این روال را تغییر داد و دستگاه های متولی را مکلف کردیم از همان ابتدا جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرند.

وی افزود: پیشگیری های دادگستری استان نتیجه داد و تعداد گزارش های دستگاه های متولی حفظ اراضی کشاوری و منابع طبیعی استان به دادگستری از ۱۸ مورد در سال ۹۴ به بیش از ۱۰۰ گزارش در  سال ۹۵ رسید.

این مقام ارشد قضایی استان افزود: افزایش نظارت ها و جدیت دستگاه قضایی استان، دست اندازی و تغییر کاربری غیرمجاز زمین های کشاورزی و منابع طبیعی استان را به میزان چشمگیری کاهش داد.


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار