دادستان عمومی و انقلاب علی آبادکتول:

دادستان عمومی و انقلاب علی آبادکتول از توقف پروژه انتقال آب از سرچشمه های زرین گل به سمنان خبر داد و گفت: بخشی از منابع آبی استان گلستان در حال انتقال به سمنان است.

بخشی از منابع آبی گلستان به سمنان منتقل می شود

به گزارش گلستان 24 ؛رمضان جمشیدی قادیکلایی اظهار کرد: سال گذشته لوله کشی هایی از سوی اداره آب استان سمنان در محدوده قضایی استان گلستان و شهرستان علی آبادکتول انجام شد که به همین جهت دستور توقف عملیات اجرایی را صادر کردیم و لوله ها پلمب شد.

وی با یادآوی اینکه با دستور دادستان علی آبادکتول از ادامه کار انتقال آب سرچشمه های زرین گل به سمنان جلوگیری شد، افزود: پس از این دستور توقف عملیات اجرایی ادامه پیدا نکرد و کار همچنان متوقف است.

دادستان عمومی و انقلاب علی آبادکتول ادامه داد: در همان سرچشمه های زرین گل بخشی از منابع آبی گلستان از سال های گذشته در حال انتقال به سمنان است و این منابع مربوط به حوزه قضایی استان گلستان است.

وی تصریح کرد: آن زمان هم به دستگاه های اجرایی پیشنهاد کردیم و هم به استانداری گلستان نامه زدیم که دعاوی لازم را مطرح کنند تا مجوزهای صادر شده، ابطال شود.

جمشیدی قادیکلایی بدون توضیح درباره اینکه تاکنون دعاوی لازم ارائه شده یا نه، اضافه کرد: مهم ترین ابهام موجود در پرونده انتقال آب سرچشمه های زرین گل به سمنان مربوط به مرزهای سیاسی استان گلستان و سمنان است.

وی خاطرنشان کرد: در همه موارد و نقاط به جز محدوده سرچشمه ها خط الراس مرز استان گلستان و سمنان است اما در سرچشمه ها خط القهر ملاک قرار گرفته و سمنان خود را مجاز به انتقال آب دانسته است.

وی بیان کرد: بر اساس مستندات و گزارش های ارائه شده از سوی اداره های مختلف شهرستان علی آبادکتول، تغییری در مرزهای سیاسی انجام نشده و همچنان خط الراس مرز دو استان است.

دادستان علی آبادکتول

مستنداتی به دستگاه قضا ارائه نشد

دادستان عمومی و انقلاب علی آبادکتول همچنین گفت: بر همین اساس اقدامات قضایی در خصوص پروژه انتقال آب سرچشمه های زرین گل به سمنان صورت گرفت و از آن ها خواستیم اگر تغییراتی در اقدامات سیاسی و اجرایی انجام شده، نقشه را ارائه دهند و یا مستنداتی که ثابت کند این موضوع در چه تاریخی و با چه دلایلی به تصویب رسیده  اما تاکنون مستنداتی به دستگاه قضا ارائه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون بازدیدهای هفته ای از محل پروژه (سرچشمه های زرین گل) انجام می شود، افزود: به نظر می رسد استانداری گلستان، وزارت کشور و به ویژه محیط زیست استان گلستان پیگیر هستند و به صراحت مخالفت خود را با اجرای این پروژه اعلام کرده اند.

جمشیدی قادیکلایی یادآور شد: تاکنون در خصوص این پروژه تنها محیط زیست گلستان اعلام شکایت کرده و شکایتی از سایر دستگاه های اجرایی استان گلستان وصول نشده و این پروژه هنوز به صورت رسمی تعیین تکلیف نشده است.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار