دادستان عمومی و انقلاب گرگان گفت: به شدت با کسانی که به عرصه‌های میراث فرهنگی در استان گلستان دست‌اندازی می‌کنند، مبارزه و برخورد می‌کنیم.

برخورد جدی با دست‌اندازان به میراث فرهنگی استان گلستان

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام سیدمصطفی حقی، ظهر امروز در همایش احیای انجمن‌های میراث‌فرهنگی استان گلستان اظهار داشت: عده‌ای که در یک اضمحلال فکری هستند، این اشیاء تاریخی را می فروشند که این موضوع باید ساماندهی شود و ما هم به شدت با این نوع تخلفات برخورد می‌کنیم.

وی افزود: میراث فرهنگی 3 وظیفه میراث فرهنگی، رونق صنایع دستی و گردشگری دارد که حفظ میراث جزء واجبات است و امروز برخی از مواریث ما در موزه‌های خارجی وجود دارد.

به گفته وی، متولیان امر وظیفه داشتند که این موضوعات را ساماندهی کنند، اما نکردند.

حقی تاکید کرد: در سراسر استان گلستان نیز با قدمت 6 هزار ساله‌اش زخم‌هایی وجود دارد و در حالی‌که این آثار و میراث می‌توانند در موزه‌ها باقی بمانند و سبب ثروت‌افزایی شوند، اگر کوتاه بیاییم همه آثار ما را به تاراج می‌برند.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان گفت: اصرار دارم که موزه هایی که قرار است ساخته شود در مناطقی ساخته شود که کشفیات در آن بوده که مردم آن منطقه طعم خوش استقبال مسافران را بچشند و به سابقه خود افتخار کنند و باید به ساخت موزه اهتمام کنیم و هر چه در این امر تاخیر کنیم دست‌اندازی‌ها بیشتر می‌شود.

حقی اظهار کرد: استان گلستان در موضوع صنایع دستی برند خاصی ندارد، در حالی‌که سرمایه عظیمی از چوب در استان گلستان وجود دارد و می‌توانیم از آن استفاده کرده و به عنوان صنایع دستی معرفی کرده و در قالب بسته‌بندی‌های شکیل به عنوان یک برند معرفی کنیم تا اشتغال‌آفرینی و ثروت‌آفرینی ایجاد کنیم.

وی افزود: با توجه به اقلیم 4 فصل استان گلستان و اینکه همه اقلیم‌ها را در استان گلستان داریم که بی‌نظیر است، نتوانستیم مسافران را در استان نگه داریم.

ارسال نظر

آخرین اخبار