لشکربلوکی: بهترین کار برای عمق‎بخشی نظام در میان مردم، اردوهای جهادی است

مسؤول بسیج سازندگی شهرستان کردکوی با بیان اینکه یکی از دغدغه‎های مقام معظم رهبری نفوذ انقلاب اسلامی میان عموم مردم است، گفت: بهترین و مؤثرین کار برای صدور انقلاب اسلامی، نفوذ و عمق‎بخشی نظام در بین مردم، اردوهای جهادی است.

پرچم‎داری بسیج در عرصه سازندگی و محرومیت‎زدایی

به گزارش گلستان 24 ؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور فرمان تشکیل بسیج سازندگی در سال 1379راه تازه‎ای را برای رفع محرومیت و آبادانی ایران اسلامی ایجاد کردند تا به این شکل از نشاط و توان نیروی جوان در راستای سازندگی کشور استفاده شود.

اگرچه یکی از دغدغه‎های رهبر معظم انقلاب از تشکیل بسیج سازندگی رسیدگی به مناطق محروم و کاهش فقر و محرومیت بوده است اما گستره اثرگذاری بسیج سازندگی تنها به محرومیت‎زدایی خلاصه نشده و امروز به وضوح مشاهده می‎شود که انجام پروژه‎های عمرانی بسیج سازندگی علاوه‎بر آنکه فقر و محرومیت را از چهره شهر و روستاها می‎زداید از اثرگذاری فرهنگی بسیار بالایی نیز برخوردار است.

قطعاً با تقویت روحیه خودباوری در بین جوانان و نوجوانان و استفاده از اوقات فراغت آنها در ایام تابستان برای حضور در اردوهای جهادی، علاوه‎بر آنکه چهره واقعی بسیج به مردم شناسانده شده و گامی در جهت آبادانی و رفع محرومیت‎ها برداشته می‎شود عاملی برای ارتقای معنویت، تقویت میل خدمت به مردم و تحمل سختی‎های آن و خودسازی نوجوانان و جوانان است، همانطور که مقام معظم رهبری درباره اردوهای جهادی خطاب به جوانان فرمودند:« اردوهای جهادی شما را با متن مردم آشنا می‎کند، این شما را با مشکلات و معضلات جامعه که غالباً از چشم مسؤولین دور می‎ماند، آشنا می‎کند. بعضی از مسؤولین خبر از واقعیّت‎های جامعه ندارند، دُور خودشان و یک شعاع محدودی را فقط می‌بینند؛ در روستاها چه می‎گذرد، در شهرهای دور چه می‎گذرد، در خانواده‌های فرودست چه می‎گذرد، اینها را اصلاً ملتفت نیستند شما الان جوان هستید، نیرو دارید، حوصله دارید، وقت دارید، گرفتاری زیادی ندارید، از این فرصت استفاده کنید. یکی از فرصت‎ها هم همین اردوهای جهادی است.»

بسیج سازندگی شهرستان کردکوی نیز با تأسی از فرامین مقام معظم رهبری و برای کاهش آلام محرومان با همت جهادی وارد عرصه سازندگی شد  طوری که امروز نتایج مثبت اقدامات جهادگران بسیجی علاوه‎بر حوزه عمرانی و محرومیت‎زدایی در بخش فرهنگی نیز نمود پیدا کرده است.

در همین راستا بسیج سازندگی شهرستان کردکوی این بار به روستای «چقر» شهرستان کردکوی پا گذاشت تا علاوه‎بر اجرای یک پروژه عمرانی (ساخت غسالخانه)، با حضور بانوان جهادگر بسیجی در حوزه فرهنگی نیز وارد شود تا در جامعه امروز که دشمن تمام نیروی خود را برای نابودی فرهنگ ایرانی - اسلامی به کار گرفته است اردوهای جهادی به‎عنوان یک عامل موثر بتواند در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بایستد و نقش‎آفرینی کند.

این مراسم صبح امروز و با حضور جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی، مسؤول بسیج سازندگی کردکوی، جمعی از بسیجیان و مردم در روستای «چقر» کردکوی برگزار شد.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کردکوی در مراسم افتتاحیه این پروژه عمرانی در سخنانی کوتاه، ضمن قدردانی از عوامل دست‎اندکار در برگزاری اردوهای جهادی و مردم و بسیجیان این روستا، اظهار کرد: هر کاری که با روحیه انقلابی همراه باشد قطعاً ترقی و پیشرفت را به همراه دارد.

یونس دماوندی بیان کرد: ما این آمادگی را داریم که یک اکیپ 10 نفره از سپاه کردکوی در امر اردوهای جهادی سهیم شوند و طی دو یا سه روز از لحاظ فکری و یا عمرانی به جهادگران کمک کنند.

وی اضافه کرد: قطعاً تا سال‎های سال دعای خیر مردم بدرقه راه جهادگران و کسانی که در انجام چنین پروژه‎های عمرانی در مناطق محروم سهیم بودند، خواهند بود و ثواب آن باقی می‎ماند.

*محرومیت‎زدایی، اولویت نخست بسیج سازندگی کردکوی در سال 1396

مسؤول بسیج سازندگی شهرستان کردکوی نیز در این مراسم ، اظهار کرد: اولویت ما در سال 1396 اردوهای جهادی و محرومیت‎زدایی است.

محمد لشکربلوکی با بیان اینکه تنها در تیر ماه سال‎جاری هشت گروه جهادی به مناطق محروم کردکوی اعزام می‎شوند که اعزام آن آغاز شده است، گفت: نخستین گروه جهادی در سال 1396، بعد از ماه مبارک رمضان فعالیت عمرانی خود را در روستای «نامن» کردکوی آغاز کرده است که گروه جهادی خواهر نیز طی چند روز آینده برای انجام اقدامات فرهنگی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی از اعزام یک گروه جهادی متشکل از دانشجویان، دانش‎آموزان و محلات برای نخستین بار در کردکوی خبر داد و اذعان کرد: گروه جهادی که از جهادگران دانش‎آموز، دانشجو و محلات تشکیل شده باشد برای نخستین بار در کردکوی فعالیت می‎کند که این گروه برای انجام فعالیت‎های عمرانی و فرهنگی به محله «لاله‎باغ» کردکوی اعزام می‎شوند.

مسؤول بسیج سازندگی شهرستان کردکوی بیان کرد: نگاه ما اعزام ماهانه حداقل دو گروه جهادی به مناطق محروم است تا در پایان سال 1396، منزلی در کردکوی از فقدان و کمبود امکانات رنج نکشد، اگرچه تنها در تیرماه ‎جاری هشت گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می‎شوند.

لشکربلوکی با بیان اینکه یکی از دغدغه‎های مقام معظم رهبری نفوذ انقلاب اسلامی میان عموم مردم است، بیان کرد: ما باید بررسی کنیم با چه اقداماتی می‎توانیم انقلاب اسلامی را در بدنه جامعه و بین عموم مردم نفوذ دهیم.

 وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای صدور انقلاب اسلامی در بین مردم مسأله عمق‎بخشی نظام را مطرح کردند، اذعان کرد: بهترین و مؤثرین کار برای صدور انقلاب اسلامی در بین مردم و نفوذ و عمق‎بخشی نظام، اردوهای جهادی است.

مسؤول بسیج سازندگی شهرستان کردکوی متذکر شد: اینکه عده‎ای بدون هیچ چشم‎داشت و دستمزدی وارد روستاها می‎شوند علاوه‎بر انجام اقدامات عمرانی، از اثرگذاری فرهنگی بالایی نیز برخوردار است.

لشکربلوکی بر ضرورت تداوم اردوهای جهادی در روستاها تأکید کرد و یادآور شد: بنده اعتقاد دارم اگر  گروه جهادی که در هر روستایی وارد می‎شود ارتباط مستمر و مداوم داشته باشد، قطعاً از آن روستا افراد مؤمن و معتقد برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تربیت می‎شوند، از این رو می‎توان از اردوهای جهادی برای حمایت اقشار مختلف مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره‎مند شد.

وی با اشاره به اینکه احداث مساجد، غسالخانه و خانه عالم جزو مصوبات عمرانی است و به صورت استانی انجام می‎شود، یادآور شد: اعتبارات این دست از پروژه‎ها از استان تأمین و به همت جهادگران بسیجی ساخته می‎شود که ساخت غسالخانه در روستای «چقر» کردکوی از جمله این پروژه‎های عمرانی است.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار