مدیرکل شیلات گلستان:

مدیرکل شیلات گلستان گفت: طرح پرورش ماهی در قفس در سواحل دریای خزر استان اجرا می‌شود

طرح پرورش ماهی در قفس در سواحل دریای خزر استان گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ قدس علوی در نشست با متقاضیان طرح پرورش ماهی در قفس اظهار داشت: طرح پرورش ماهی در قفس و پن به عنوان یک طرح ملی و استانی، از جمله طرح‌های مهم و تاثیرگذار اقتصاد مقاومتی است که در کشور مطرح شده و سواحل دریای خزر استان گلستان نیز به عنوان ظرفیتی برای عملی کردن این طرح ملی انتخاب شده است.

مدیرکل شیلات استان گلستان افزود: باید همه موانع از سر راه تولید کننده برداشته شود چرا که هموار کردن مسیر برای تولیدکننده، ارتقاء سطح تولید و در نتیجه ارتقاء سطح سودآوری برای منطقه را به همراه خواهد داشت.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان گلستان هم در این جلسه نیز به ارائه گزارشی از روند پیشرفت این پروژه تاکنون پرداخت و اظهار کرد: از چند شرکت متقاضی برای طرح پرورش ماهی در قفس و پن، ۲ شرکت تعاونی پیوند و پره گلستان که به نظام مهندسی معرفی شده اند، تاکنون اقدامی در این زمینه نکرده اند که در آینده‌ای نزدیک با پیگیری و همکاری معاونت صید و صیادی این اداره کل، وضعیت آغاز به کار این ۲ شرکت مشخص خواهد شد.

سقلی با بیان اینکه روند پیشروی پروژه در برخی شرکت‌ها به کندی پیش می‌رود، اظهار داشت: آخرین اخطار در خصوص آغاز عملیات اجرایی پروژه به برخی شرکت‌ها که پروانه تاسیس دریافت کرده‌اند، داده شده است و چنانچه عملیات اجرایی آغاز نشد با هماهنگی سازمان نظام مهندسی نسبت به ابطال پروانه تاسیس اقدام خواهد شد.

معاون آبزی پروری شیلات گلستان یادآور شد: به زودی و در جلسه‌ای با شرکت امور آب منطقه ای، طرح پرورش ماهی در قفس و پشت سد‌ها در حوزه آب منطقه‌ای نیز تعیین تکلیف می‌شود.

طرح پرورش ماهی در قفس و پن، به عنوان طرح ملی اقتصاد مقاومتی در شیلات گلستان، با هدف کمی ۸۰۰۰ تن تولید در افق ۱۴۰۴، مطرح شده است.

انتهای پیام/پ

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار