با شعار محوری «گفتمان انقلاب اسلامی زمینه‎ساز امنیت پایدار، تحقق اقتصاد مقاومتی»

رئیس ستاد دهه فجر سپاه نینوای استان گلستان از برگزاری 3 هزار و 500 ویژه‎برنامه به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در این استان خبر داد.

3500 ویژه‎برنامه دهه فجر در گلستان برگزار می‎شود/ شهدای گمنام میهمان گلستان می‎شوند

به گزارش گلستان24، عبدالله عین‎علی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت تشریح برنامه‎های گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در گرگان اظهار کرد: سپاه امسال بیش از 3 هزار و 500 برنامه در سطوح مختلف پایگاه‎های مقاومت، حوزه‎های مقاومت، نواحی مقاومت در استان گلستان برگزار می‎شود.

دهه فجر در گلستان

وی تصریح کرد: برنامه‎های دهه فجر در عرصه‎های نظام تربیتی صالحین، اقتصاد مقاومتی، محرومیت‎زدایی، برنامه‎های فرهنگی، هنری، دفاع رزمی، ورزشی، علمی، پژوهشی و عمرانی است.

* تسهیلات اقتصاد مقاومتی به ارزش 2 میلیارد تومان در دهه فجر ارائه می‎شود

معاون هماهنگ‎کننده سپاه نینوا گلستان از برگزاری 100 همایش با محوریت «عاشقان ولایت» در شهرستان‎های مختلف استان خبر داد و افزود: 2 هزار و 200 نشست با عنوان «منتظران موعود» در سطح پایگاه‎های مقاومت در دهه فجر برگزار می‎شود، نشست حلقه‎های صالحین در سطح پایگاه‎های مقاومت در طول ایام دهه فجر در دستور کار است.

عین‎علی در خصوص فعالیت‎های بخش اقتصاد مقاومتی در استان گفت: یک‎هزار و 500 فرصت شغلی از هفته بسیج تاکنون در استان گلستان ایجاد شده است این فرصت‎های شغلی در عرصه‎های پرورش قارچ، ماهی، دام، شترمرغ، زنبورعسل، داروهای گیاهی، صنایع تبدیلی بوده است.

وی از واگذاری وام اقتصاد مقاومتی به ارزش 2 میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد و افزود: از ابتدای سال 24 میلیارد تومان اعتبار برای راه‎اندازی عرصه‎های اقتصاد مقاومتی جذب شده است.

* همایش علمی تجلیل از طلایه‎داران اقتصاد مقاومتی برگزار می‎شود

رئیس ستاد دهه فجر سپاه نینوا استان گلستان افزود: نمایشگاه تولیدات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در 15 بهمن ماه جاری در مصلی نمازجمعه شهرستان کلاله برپا می‎شود.

عین‎علی از افتتاح نمایشگاه توانمندی‎های زنان در گرگان خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه با موضوع اقتصاد مقاومتی 16 بهمن‌ماه جاری جنب تالار فخرالدین اسعد گرگانی راه‎اندازی خواهد شد.

وی گفت: نمایشگاه و همایش علمی تجلیل از طلایه‎داران اقتصاد مقاومتی و معرفی ظرفیت‎های سپاه نینوا در توسعه پایدار استان گلستان در 17 بهمن‌ماه در سالن جلسات دانشگاه منابع طبیعی گرگان برگزار خواهد شد.    

* مردم و بسیجیان در مراکز درمانی سپاه ویزیت رایگان می‎شود

معاون هماهنگ‎کننده سپاه نینوا گلستان با اشاره به برنامه‎های دهه فجر در بخش محرومیت‎زدایی ابراز کرد: ویزیت رایگان برای عموم مردم در مراکز درمانی سپاه طی روزهای 12 و 22 بهمن انجام می‎شود و برای بسیجیان ویزیت رایگان در طول ایام دهه فجر انجام می‎گیرد.

به گفته عین‎علی؛ بیش از 700 هزار بسیجی در استان گلستان وجود دارد که نیمی از جمعیت استان را شامل می‎شوند، ویزیت رایگان برای بسیجیانی که دارای دفترچه بیمه داشته باشند در بخش‎های رادیولوژی، فیزیوتراپی و آزمایشگاه ارائه می‎شود بسیجیانی که فاقد دفترچه بیمه باشند از 50 درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.

وی در خصوص برنامه‎های فرهنگی هنری سپاه نینوا در دهه فجر بیان کرد: مراسم استقبال نمادین از ورود امام در فرودگاه بین‎المللی گرگان جزو برنامه‎های ما است، 22 موتورسوار از فرودگاه تا گلزار شهدا رژه موتوری خواهند داشت.

*135 نشست بصیرتی در قالب نهضت روشنگری در دهه فجر برگزار می‎شود

رئیس ستاد دهه فجر سپاه نینوا استان گلستان از برگزاری 135 نشست بصیرتی در قالب نهضت روشنگری خبر داد و گفت: 200 محفل انس با قرآن، مراسم‎های معنوی، ادعیه، عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، نشست صمیمی با اهل سنت، برپایی 50 نمایشگاه فرهنگی و هنری، برگزاری 50 یادواره شهدا در سطح حوزه‎های پایگاه‎های مقاومت ایجاد می‎شود.

عین‎علی با اشاره به اینکه 2 هزار پایگاه مقاومت در استان وجود دارد، افزود: جشن پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی پایگاه‎های مقاومت بسیج انجام می‎شود.

وی از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری بصیر در 13 بهمن ماه جاری خبر داد و گفت: این جشنواره در قالب کوتاه‎سازی تصاویر و مفاهیم ارزشی برای فضای مجازی و شبکه‎های مجازی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‎شود.

* 9 پروژه عمرانی در دهه فجر افتتاح و کلنگ‎زنی می‎شود

معاون هماهنگ‎کننده سپاه نینوا گلستان در خصوص پروژه‎های عمرانی قابل افتتاح و کلنگ‎زنی ایام‎الله فجر گفت: ساخت پنج حوزه مقاومت بسیج با اعتبار یک میلیارد و 250 میلیون تومان، ساخت دو سالن ورزشی 9 دی با اعتبار یک میلیارد تومان، ساخت سایت اداری ناحیه گنبد با اعتبار 2 میلیارد تومان به بهره‎برداری می‎رسد.

عین‎علی بیان کرد: مجتمع درمانی امام صادق (ع) با زیربنایی حدود 3 هزار و 500 مترمربع با اعتبار 6 میلیارد تومان در محل بهداری سپاه نینوا کلنگ‎زنی می‎شود.

وی با اشاره به اینکه در ایام فاطمیه استان گلستان میزبان شهدای گمنام خواهد بود، گفت: تشییع و تدفین شهدای گمنام در شهرستان‎های گرگان، علی‎آبادکتول و خان‎ببین انجام می‎شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار