معاون دادگستری گلستان مطرح کرد:

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان گفت: تعداد پرونده‌های قاچاق در استان گلستان در سال گذشته نسبت به سال ۹۴ بیش از ۴۱ درصد افزایش داشته است.

کاهش قاچاق چوب در استان

به گزارش گلستان 24 ، حجت‌الاسلام مهدی قاسمی وناجمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال گذشته 5 جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا را در دادگستری برگزار کردیم که 51 مصوبه داشته و امسال نیز یک جلسه برگزار شده که 6 مصوبه داشته است.

وی با اشاره به تعداد پرونده‌های وارده به محاکم قضائی و صدور احکام افزود: در سال گذشته 115 مورد پرونده حمل کالای قاچاق، 3 پرونده قاچاق کالا از گمرکات، قاچاق مواد آرایشی و بهداشتی 18 پرونده و قاچاق مواد دخانی 6 مورد و قاچاق موادمخدر 4 پرونده تشکیل شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان تصریح کرد: در مجموع در تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا در سال گذشته 180 پرونده و در سال 94 بیش از 128 پرونده قاچاق در استان تشکیل شده که 41 درصد افزایش را نشان می‎دهد.

قاسمی گفت: در 3 ماه نخست امسال هم حمل کالاق قاچاق در استان 58 درصد کاهش داشته و تعداد پرونده‌های قاچاق موادمخدر تغییری نکرده و پرونده‌های قاچاق چوب در استان گلستان 25 درصد کاهش داشته است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان هم در این مراسم گفت: در سطح کشور قاچاق مواد آرایشی و بهداشتی رتبه سوم را داراست اما در استان گلستان رتبه نخست را دارد اما کالاهای سلامت‌محور از اهمیت بالایی برخوردار است.

حمیدرضا جوشقانی افزود: در سال گذشته بیش از 760 مورد بازرسی از داروخانه‌ها داشته که 20 مورد کشفیات داشته و در بازدید از عطاری‌های استان نیز 40 مورد بازدید انجام شده است.

635878592622290862

وی اظهار کرد: همچنین در سال گذشته بیش از 908 بازدید از لوازم آرایشی و بهداشتی استان انجام شده که در 25 درصد بازدیدها اقلام قاچاق کشف شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: امسال تمرکز فعالیت‌ها و نظارت بر کلی‌فروشی‌ها، انبارها و سردخانه‌ها اجرا خواهد شد و نظارت‌ها برای جلوگیری از قاچاق کالا افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/


منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار