مدرس حوزه علمیه انبارالوم:

مدرس حوزه علمیه انبارالوم گفت: تفرقه بزرگترین مانع رشد ملت های مسلمان است.

تفرقه بزرگترین مانع رشد ملت های مسلمان است

به گزارش گلستان 24 ؛ الله قلی آخوند توماج ظهر شنبه در همایش «حج، معنویت، اقتدار ملی و همبستگی اسلامی» که ویژه روحانیون و مدیران کاروان‌های اهل سنت استان گلستان در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: آثار اخروی حج برای تمام افراد حاضر در این فریضه الهی یکسان است به شرطی که دل‌ها به سوی خدا باشد.

وی افزود: انسان زمانی که طواف می‌کند تمامی گناهانش ریخته می‌شود و این امر یک هدایت فردی است.

مدرس حوزه علمیه انبارالوم گفت: در مراسم حج یک زائر به درجه‌ای از نزدیکی به خدا می‌رسد که اگر خداوند را صدا کند خداوند ندای او را پاسخ می‌دهد و این جزئی از افتخارات زائرین محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امنیت یکی دیگر از مصادیق حج است و اگر کسی به خانه خدا ورود پیدا کند امنیت وی تضمینی است.

آخوند توماج - کراپ‌شده

آخوند توماج با بیان اینکه اختلاف و تفرقه بزرگ‌ترین مانع رشد ملت‌هاست، اظهار کرد: مسلمانان اگر شیرینی وحدت را دریابند قطعاً امت واحد اسلامی تشکیل خواهد شد و هیچ عاملی به اندازه وحدت نتوانسته قدرت، شوکت، پیشرفت و ... را به ملت‌ها هدیه کند.

وی تصریح کرد: خداوند می‌توانست بگوید هر مسلمانی هر زمانی که خواست می‌تواند اعمال حج را به جا آورد اما اینکه یک تاریخ مشخص برای آن انتخاب شده است نشانه وحدت مسلمانان است.

مدرس حوزه علمیه انبارالوم با بیان اینکه حج برای مسلمانان عزت است اما برای مشرکین ذلت است، تصریح کرد: بنا به فرموده رهبری یکی از مهمات حج تحکیم وحدت و برادری مسلمانان است.


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار