«از ابتدای تاسیس سازمان ما، حملات علیه مسلمانان هیچ گاه تا به این اندازه نبوده است. نسبت به سال 2011 میلادی، حملات نژاد پرستانه علیه مسلمانان افزایش 500 درصدی را نشان می دهد.»

رشد تکان دهنده اسلام هراسی در فرانسه

در ماه های اخیر به میزان تکان دهنده ای به میزان اسلام هراسی در فرانسه افزوده شده است.

 

بر پایه این گزارش، "سازمان مبارزه با نژاد پرستی"به عنوان یک سازمان ناظر در زمینه نژاد پرستی در آخرین گزارش خود از رشد فزاینده اسلام هراسی در فرانسه خبر داده است. بر این اساس، تنها در سه ماه نخست سال 2015 میلادی، میزان حملات علیه مسلمانان شش برابر افزایش یافته است.

 

"عبدالله ذکری" رئیس سازمان ناظر در این زمینه گفت: «از ابتدای تاسیس سازمان ما، حملات علیه مسلمانان هیچ گاه تا به این اندازه نبوده است. نسبت به سال 2011 میلادی، حملات نژاد پرستانه علیه مسلمانان افزایش 500 درصدی را نشان می دهد.»

 

او افزود: «نقطه عطف در اسلام هراسی در فرانسه به حادثه تروریستی شارلی ابدو بازمی گردد به طوری که تنها در چند هفته پس از این حادثه، 222 مورد حمله جداگانه علیه مسلمانان در فرانسه روی داد.»

 

به گزارش گلستان 24، ذکری با اشاره به وضعیت مسلمانان فرانسه گفت: «مسلمانان بزرگترین اقلیت فرانسه هستند که برخی آمارها درصد مسلمانان فرانسه را حدود ده درصد جمعیت این کشور عنوان می کنند اما با اینحال اوضاع زندگی آنها در ماه های اخیر بشدت سخت تر شده است و بسیاری از خانواده های مسلمان در ترس و اضطراب بسر می برند.»

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار