نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان:

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان گفت: زائران حج با اخلاق خوب خود تبلیغات منفی و مخربی که توسط دشمن بخصوص سعودی ها علیه کشور می شود را خنثی کنند.

زائران حج با اخلاق خوب تبلیغات مخرب سعودی ها را خنثی کنند

به گزارش گلستان 24 ؛ آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی ظهر شنبه در همایش «حج، معنویت، اقتدار ملی و همبستگی اسلامی» که ویژه روحانیون و مدیران کاروان‌های اهل سنت استان گلستان در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: زائرین نماینده جمهوری اسلامی هستند و باید کشور ما را بااخلاق و رفتار خوب خود به خوبی به جهان اسلام معرفی کنند تا تبلیغات مخربی که علیه کشور می‌شود خنثی شود.

وی افزود: حج فریضه بزرگی است و زمانی که نسبت به سایر ادیان و فرقه‌ها نگاه می‌کنیم می‌بینیم که حج از مختصات اسلام است و در دیگر ادیان دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حج، تجسم شعار اسلامی و بریدن از هرچه غیر خداست، افزود: ایمان تنها اعتقاد به خدا نیست بلکه از دو جزء تشکیل شده است.

دیدار جمعی از علمای کشور عراق با آیت الله نورمفیدی

حج همه حقیقت اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با بیان اینکه حج همه حقیقت اسلام است، اظهار کرد: نکته برگزاری همه‌ساله حج تمتع این است که با برگزاری آن اساس ایمان اسلامی تقویت شود، همان طور که فلسفه برپایی نمازهای روزانه هم همین امر است.

امام جمعه گرگان گفت: حج تجسم عینی توحید است و از مدیران کاروان‌های حج تمتع می‌خواهم محور بزرگ این فرضیه الهی را تقویت توحید قرار دهند.

وی ادامه داد: تجسم عینی توحید باید در ذهن زائرین نقش ببندد نه اینکه زائرین در این‌گونه سفرها فقط به دنبال خرید سوغاتی و امثال آن باشند.

آیت‌الله نور مفیدی اظهار کرد: برخی معتقدند خانه کعبه توسط حضرت ابراهیم ساخته نشده و متعلق به زمان حضرت آدم است و در برخی آیات قرآنی هم به این امر اشاره شده است.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه منافع امت اسلامی باید در حج مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: نبود درک درست از اسلام ممکن است موجب به جهنم رفتن ما شود چرا که جهنمی شدن تنها به عناد نیست بلکه ممکن است از روی جهل باشد.

وی افزود: برخی افراد عادل هستند اما جاهل‌اند، یعنی برخی افراد در عین عالمی از روی جهالت ظلم کنند.


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار