رئیس اتاق بازرگانی گرگان:جانمایی مکان برای عرضه محصولات کشاورزی سالم

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیان اینکه بیشتر امراض مردم در گلستان ناشی از باقی ماندن سموم در محصولات است، گفت: تولید غذای سالم و ارگانیک در استان باید تبدیل به حنبش شود.

تولید غذای سالم و ارگانیک در گلستان تبدیل به جنبش شود

به گزارش گلستان 24 ؛ رمضان بهرامی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۵ هزار بهره‌بردار کشاورزی در استان وجود دارد و به خاطر قوانین حاکم بر ارث هر روز بر تعداد بهره‌برداران افزوده می‎شود.

وی تصریح کرد: باید بیشتر نشست‌های خود را در حوزه کشاورزی به فرهنگ و آموزش در رابطه با تولید و مصرف محصولات سالم و ارگانیک اختصاص دهیم.

*ارائه تسهیلات ویژه برای تولید محصولات سالم و ارگانیک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با بانک کشاورزی منعقد شده است که براساس آن افرادی که محصولات سالم و ارگانیک تولید کنند تسهیلات ویژه‌ای از این بانک می‎توانند دریافت کنند.

بهرامی با بیان اینکه استفاده از غذای سالم و ارگانیک حق طبیعی مردم است، افزود: کسی حق ندارد با سلامتی مردم بازی کند گلستان ظرفیت تولید محصولات ارگانیک را دارد از سویی مردم نیز باید فرهنگ استفاده از محصولات ارگانیک را داشته باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه در خصوص آموزش برای تولید محصولات سالم ضعیف عمل کرده‎ایم از این‌رو برای نخستین بار اعزام یک هیئت استانی از کشاورزان به خارج از کشور را در شهریورماه سال جاری خواهیم داشت تا در بخش کشاورزی با روش‎های روز آشنایی پیدا کنند.

*جانمایی مکان برای عرضه محصولات سالم

رئیس اتاق بازرگانی با تأکید بر اینکه باید بین محصولات سالم و دیگر محصولات تفاوت قائل شد، افزود: اتاق بازرگانی با همکاری شهرداری گرگان مکانی را در ابتدای گرگان برای عرضه محصولات سالم طراحی کرده است تا محصولات سالم شناسنامه‌دار شوند با این وجود و بعد از گذشت سه ماه از بیان این موضوع هنوز کسی از این طرح استقبال نکرده است.

بهرامی گفت: تولید محصولات ارگانیک نیاز به حمایت و یک حرکت انقلابی دارد در واقع کشاورزان نباید تنها به فکر منافع مقطعی باشند

وی با بیان اینکه باید زمینه فروش محصولات ارگانیک و صادرات آن در استان فراهم باشد، اذعان کرد: تلاش ما بر این بود تا به یکسری از بازارها برای صادرات محصولات کشاورزی ورود پیدا کنیم اما متأسفانه به دلیل آنکه کشورهای هدف استانداردهای خاص خود را برای ورود تولیدات کشاورزی به داخل کشور خود دارند توانستیم در ورود به این بازارها موفق باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار