ائمه جمعه شهرستان‌های استان گلستان با اشاره به چاپ مطالب انحرافی در فصل‌نامه استارباد گفتند: این سوال پیش می‎آید که چرا دستگاهای نظارتی برخورد نمی‌کنند؟ و چرا با توهین این افراد به نظام و ارزش‎ها برخورد نمی‎شود؟

انتقاد ائمه جمعه استان گلستان از مطالب انحرافی فصل‌نامه استارباد

به گزارش گلستان 24 ؛حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری امام جمعه بندرترکمن ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه این شهر اظهار داشت: متاسفانه چند وقتی است فصلنامه‎ای در استان چاپ می شود و می‌بینیم که انحرافات زیادی دارد اما سوال اینجاست که چرا دستگاهای نظارتی برخورد نمی‎کنند؟ چرا با توهین کردن این افراد به نظام و ارزش‎ها برخورد نمی‎شود؟

وی افزود: به عنوان نمونه در این فصل‎نامه بارها به جای "انقلاب اسلامی" نوشتند "انقلاب 57" و یا امام خمینی(ره) را "آیت الله خمینی" نامیدند و یا از مبارزات مارکسیست‎ها و منافقین دفاع کرده و این افراد را از روحانیون و مذهبی ها جلوتر می‎دانند.

امام جمعه بندرترکمن تصریح کرد: در این نشریه چرا محمد محمدی برادر حسن محمدی معدوم را انقلابی زیبا معرفی می‎کند؟نکند همان فرمایش مقام معظم رهبری باشد که نکند جای انقلابی و جلاد عوض شود.

وی اظهار کرد: در بخشی از این فصل‎نامه این انقلاب را سبب عقب‎ماندگی ایران می‌داند، به راستی چرا اینقدر بی وجدان هستید؟ در همین شهرستان بندرترکمن قبل از انقلاب چه امکاناتی داشتیم؟ انصاف شما کجاست؟

حجت‎الاسلام منصوری گفت: چقدر قبل از انقلاب باسواد داشتیم؟ چقدر ماشین داشتیم؟ این همه تحصیل کرده و جوانان باسواد این همه امکانات به برکت انقلاب است.

امام جمعه بندرترکمن اظهار داشت: در قبل از انقلاب ما برده بودیم و از خودمان چیزی نداشته و استقلال نداشتیم و این همه پیشرفت از برکات انقلاب اسلامی است که امیدواریم مسئولان نگذارند این همه زحمت که کشیده شده با این هجمه‎ها و کج اندیشی‌ها به باد برود.

انتقاد ائمه جمعه استان گلستان از مطالب انحرافی فصل‌نامه استارباد

وی همچنین با اشاره به هفته عفاف و حجاب گفت: هفته قبلی هفته عفاف و حجاب بود که امیدواریم دستگاه‎های فرهنگی بیشتر کار کنند.

امام جمعه گنبدکاووس: صرفه‌جویی در مصرف برق بهره‌وری بیشتری ایجاد می‎کند

امام جمعه گنبدکاووس هم مروز در خطبه های نمازجمعه اظهار داشت: شهروندان در ایام تابستان اگر بتوانند در مصرف برق یک درصد صرفه‎جویی کنند می‎توانند ضمن بهره‌وری بیشتر در بخش‎های دیگر کشورمان، در اوج گرما هم قطعی برق نداشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی در ادامه به آزادی موصل عراق اشاره کرد و افزود: با فتوای مرجع دینی عراق، نیروهای مردمی و عراقی موفق شدند بدون کمک مستکبران ، گروه تکفیری صهیونیستی داعش را از موصل عقب برانند و این آزادسازی هم به برکت اتحاد و همدلی مردم عراق صورت گرفت.

وی همچنین به 5 مرداد سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در کشورمان اشاره کرد و گفت: اقامه نمازجمعه نیازمند کمک و یاری آحاد جامعه است و اگر مومنان بتوانند نمازجمعه باشکوه و وحدت آفرین برپا کنند عزت و افتخارشان در جهان بیشتر خواهد شد.

امام جمعه رامیان: شورای نگهبان جایگاه ویژه‎ای در جمهوری اسلامی دارد

حجت الاسلام و المسلمین طاهری امام جمعه رامیان هم در خطبه‌های امروز نمازجمعه رامیان گفت: انسان با تقوا فردی است که  وقتی در مورد موضوعی مطمئن نیست، آن را قطعی بیان نمی‌کند و خود را از دروغ گفتن و شایعه دروغ حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: فرد باتقوا فردی است که دنبال مال حرام هرچند زیاد و راحت الوصول باشد، نمی‌رود، به جایی که نباید نگاه کند، نگاه نمی‌کند.

طاهری گفت: در یک کلام تقوا یعنی آنکه انسان به حالتی برسد که وقتی به گناه رسید ، بتواند خودش را کنترل کند.

امام جمعه رامیان همچنین به آزادسازی شهر موصل که در چنگال شیطان بزرگ آمریکا و همچنین داعشیان سعودی بود را به جامعه جهانی مسلمانان تبریک گفت.

طاهری گفت: یکی از عوامل بزرگی که به آزادی بخش‎های زیادی از عراق به خصوص شهر موصل انجامید فتوای عالم جلیل القدر آیت الله سیستانی و همچنین حمایت مقام معظم رهبری بوده است.

طاهری با اشاره به 26 تیرماه روز تشکیل شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه ویژه‌ای است، به گونه‎ای که نبودن آن در کنار مجلس قانون‌گذاری، سبب عدم اعتبار مجلس می‏شود. شورای نگهبان وظیفه دارد همه مصوباتِ مجلس را از حیث عدم مغایرت با موازین اسلامی و قانون اساسی بررسی کرده تا در صورت عدم مغایرت، مصوبه مجلس، صورت قانونی به خود گیرد.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار