رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای استان گلستان:

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای استان گلستان گفت: طرح مهارت‌آموزی کارورزان در سراسر استان گلستان اجرا می‌شود و همه کارورزان در زمان مهارت‌آموزی بیمه مسئولیت مدنی می‌شوند.

طرح مهارت‌آموزی کارورزان در استان گلستان اجرا می‌شود/ کارورزان بیمه می‌شوند

به گزارش گلستان 24 ، ابوالفضل تیرانداز ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان گنبدکاووس واقع در فرمانداری ویژه این شهرستان اظهار داشت: با توجه به آمار موجود، در سال گذشته، حدود 75 درصد مشاغل ایجاد شده نسبت به سال 94 در حوزه خدمات بوده و 68 درصد فرصت‌های شغلی در سال 95 نسبت به سال 94 مربوط به بانوان است و این آمار نشان‌دهنده تغییر تدریجی ساختار کشور در بحث اشتغال است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای استان گلستان افزود: فضای خالی برای اشتغال جوانان در بخش دولتی وجود ندارد و ما باید با مهارت‌آموزی، در اشتغال تنوع ایجاد کنیم. تا زمانی که افراد برای ایجاد اشتغال خود جویای کار هستند، جزء جمعیت فعال کشور محسوب می‌شوند و مادامی که این افراد از داشتن شغل ناامید شوند، جزء غیرفعالان هستند که سبب خسران و زیان می‌شود.

وی یادآور شد: طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار در دست اجراست و بنگاه‌های اقتصادی و کارفرمایانی که 5 سال سابقه کار داشته باشند، می‌توانند افراد بالای 15 سال را برای این مهارت‌آموزی جذب کند. همه کارورزان در زمان مهارت‌آموزی بیمه مسئولیت مدنی هستند و حداقل 80 ساعت آموزش می‌بینند و فرد می‌تواند به مدت یک‌سال از این دوره‌ها استفاده کند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای استان گلستانگفت: تعهد استان گلستان در تیرماه امسال برای این امر یک‌هزار و 130 نفر است و ما  در نظر داریم حداقل 10 درصد آن را عملیاتی کنیم. افراد تحت پوشش بیمه بیکاری در اولویت این آموزش‌ها خواهند بود.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار