نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: ازدواج‌‌ دختران ۸ و ۹ ساله که امروز به نام دین ثبت می‌شود سبب وهن و تخریب اسلام در سطح جهان است.

عامل جنایت "آتنا" باید مجازات شود

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با دبیر مرجع ملی حقوق کودکان اظهار داشت: ازدواج‌‌ دختران 8 و 9 ساله که امروز به نام دین ثبت می‌شود سبب وهن و تخریب اسلام در سطح جهان است.

وی افزود: هر چند در اسلام به انجام سنت حسنه ازدواج به ویژه در سنین پایین تاکید شده اما در رابطه با کودکانی که هنوز قدرت تشخیص ندارند کار درستی نیست. 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: در صدر اسلام هم چنین ازدواج‌هایی با توجه به شرایط جغرافیایی و زمانی بوده و از نظر جسمی و روحی شرایط متفاوتی وجود داشته است.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها با چنین کارهایی وازدواج کودکان برخورد قانونی شود.

عامل جنایت آتنا باید مجازات شود

وی همچنین در این دیدار با اشاره به قتل دختر خردسال پارس آبادی آتنا اصلانی ضمن ابراز همدردی با خانواده داغدار، این رویداد تلخ را یک جنایت بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت: باید عامل این جنایت مجازات شود تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم، البته مجازات فرد جانی برای جلوگیری از رویداد اینگونه وقایع در آینده کافی نیست و باید کار فرهنگی و آموزش‌های لازم صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: سلامت اجتماعی و فرهنگی جامعه مقوله بسیار مهم و در عین حال پیچیده ایست و عوامل مختلفی دخیل هستند که باید به دقت بررسی و راهکارهای رفع مخاطرات اجتماعی عملیاتی شود.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار