دراین روز های داغ ثبت نام در مدارس برخی از خانواده از گرفتن مبالغی توسط مدارس تحت عنوان کمک به مدرسه ناراضی هستند و از مسئولین آموزش و پرورش گلایه دارند.

ناتوانی دولت از تامین بودجه مدارس کشور/خانواده های دانش آموزان از اخذ مبالغی تحت عناوین مختلف ناراضی هستند

به گزارش گلستان 24؛نظام آموزش کشور به علت این که پایه های نیروی انسانی و مردم را می سازد همیشه باید در بالاترن سطح خود قرار داشت باشد تا خروجی آن افرادی با سواد و موفق باشد.

مسائل مالی نیز یکی از نیاز های اصلی این نظام آموزشی است که باید مورد توجه قرار بگیرد ولی با توجه به گلایه مردم از مدارس و آموزش و پرورش می توان دریافت که فعلا ایننظام آموزش دارای اختلالاتی می باشد.

در این چند روز که بازار ثبت نام مدارس بسیار داغ شده است،برخی از مدارس در نقاط پایین شهر گرگان و برخی از شهر های استان از والدیندانش آموزانی که قصد ثبت نام دارند در خواست پول کرده اند.

در همین رابطه یکی از والدین این دانش آموزان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:وقتی برای ثبت نام دخترم در مقطع کلاس هفتم اقدام کردم مسئولین ثبت نام در مدارس گفتند که باید بابت ثبت نام مبلغ صد هزار تومان پرداخت کنید.

وی ادامه داد:من دوتا فرزند مدرسه ای دارم نمی توانم برای ثبت نام هرکدام این مبلغ را پرداخت کنم،این موضوع برای من وبرخی از خانواده ها بسیار سخت می باشد.

خانم انصاری تصریح کرد:بنده از مسئولین مدرسه سوال کردم که آیا آموزش و پرورش دستور داده که این مبلغ اخذ شود؟ که آنها در پاسخ جواب منفی دادند و گفتن به علت کسری بودجه و ضعیف بودن توان مالی مدارس این مبلغ اخذ می شود.

این شهروند گرگانی خاطر نشان کرد:دولت با این همه سرمایه چگونه نمی تواند توان مالی وآموزشی کشور را تامین کند،که مدارس حتی پول برگه کاغذ امتحانات را از دانش آموزان می گیرند.

وی افزود:مسئولین آموزش و پرورش بودجه مورد نیاز و پول آب و برق مدارس را تامین کنند،تا مدارس نیازمند اخذ مبالغی از مردم نشوند.

این اولین باری نیست که مدارس به علت ناتوانی در پرداخت پول آب و برق وحتی کاغذ مصرفی خود دست به دامان خانواده های دانش آموزان می شوند.

و هر بار هم در پیگیر های خبرنگاران مسئولین آموزش و پرورش اخذ هزینه از مردم را بابت ثبت نام در مدارسغیر قانونی تلقی کردند،ولی همچنان به دلیل کمبود بودجه این روند در مدارس وجود دارد.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار