پیام تسلیت مدیرکل بانوان و خانواده استاندار به مناسبت درگذشت فرماندار بندرترکمن، دوره آموزشی تدوین برنامه راهبردی بلندمدت ورزش کشور، دانش آموزان سرمایه امنیت اجتماعی، لکه گیری محور اصلی گنبدکاووس - مینودشت، چاپ کتاب شعر کودک و انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان

مروری بر چند خبر از استان گلستان

به گزارش گلستان24، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان درگذشت فرماندار شهرستان بندرترکمن در فاجعه منا را تسلیت گفت.
در بخشی از پیام کلثوم غفاری آمده است: با کمال تأسف و تلخکامی از فقدان یکی از شخصیت های ارزشمند اخلاقی، اجتماعی و سیاسی کشور اسلامی مان 'مرجان نازقلچی' فرماندار شهرستان ترکمن، بدینوسیله این ضایعه اسف بار را به دولت تدبیر و امید، استانداری گلستان، فرمانداری بندرترکمن و تمامی مردم همیشه در صحنه استان گلستان به ویژه خانواده آن عزیز از دست رفته تسلیت عرض می نمایم. قطعا خلأ وجود او برای جامعه بانوان کشور ثلمه ای جبران ناپذیر خواهد بود.
از خدای بزرگ برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می نمایم.

***

دوره آموزشی و کارگاه تدوین برنامه راهبردی ورزش کشور در گلستان به مدت چهار روز با حضور مدیرکل، روسای ادارات ورزش و جوانان و کارشناسان حوزه های مختلف این اداره کل برگزار شد.
هدف از برگزاری این دوره آموزشی توانمندسازی مدیران و کارشناسان ورزش گلستان جهت پیش بینی و تدوین برنامه ششم توسعه عنوان شد.
این دوره تحت نظارت مدیریت آموزش و پژوهش استانداری گلستان برای آشنایی کارشناسان ورزش گلستان با مراحل تدوین برنامه استراتژیک ورزش کشور به طور کاربردی انجام گردید.

***

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: دانش آموزان سرمایه اجتماعی در برقراری نظم و امنیت در جامعه هستند. 
سردار سیدمحمود میرفیضی در دیدار جمعی از دانش آموزان شورای دانش آموزی و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گلستان افزود: ترویج فرهنگ مشارکت شهروندان با پلیس را باید از دانش آموزان شروع کرد زیرا آنها با انتقال این فرهنگ به خانواده های خود، در این حوزه به عنوان همیار پلیس عمل کرده و می توانند در تغییر فرهنگ جامعه و حرکت به سوی جامعه ای ایده آل با کمترین آسیب اجتماعی تاثیرگذار باشند.
در ادامه دانش آموزان از مرکز فوریت های پلیسی 110 انتظامی استان گلستان، اداره مانیتورینگ و دیگر فرآیند کنترل نظم و امنیت در سطح استان دیدن کردند.

***

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: عملیات لکه گیری محور اصلی گنبدکاووس به مینودشت به طول 10 کیلومتر برای اجرای روکش آسفالت sma در حال انجام است.
علی بخش رستمی افزود: محور اصلی گنبدکاووس به مینودشت دارای دو لاین رفت و برگشت و 15 کیلومتر طول است که سال گذشته از انتهای لاین مینودشت به سمت گنبدکاووس به طول 5.5 کیلومتر، به صورت پایلوت روکش آسفالت Sma شد.
افزایش مقاومت در مقابل سرخوردگی خودرو در روزهای بارانی، طول عمر مفید و کیفیت از ویژگی های ساختاری آسفالت sma می باشد.

***

رییس حوزه هنری استان گلستان از چاپ کتاب شعر کودک (دنیای ما قشنگه) در واحد آفرینش های ادبی این مرکز خبر داد. 
نقی محمدنژاد گفت: اشعار این کتاب توسط هنرمند نوجوان گلناز عبدی سروده شده و تصویرگری آن نیز بر عهده صفا علایی از هنرمندان واحد هنرهای تجسمی بوده است. 
وی افزود: این کتاب شامل 9 شعر کوتاه است که با نگاه به موضوعاتی چون نماز، طبیعت، خانواده، حیات وحش سروده شده و تصویرسازی آن نیز به شکل بسیار زیبا و جذاب و متناسب با گروه سنی الف و ب اجرا شده است. 

***

هفتمین دوره از انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 16 مهر ماه جاری در دو حوزه گرگان و گنبدکاووس برگزار می شود.
در این دوره از انتخابات 31 نفر در رشته عمران، 4 نفر در رشته نقشه برداری، 9 نفر در رشته معماری، 4 نفر در رشته مکانیک، 8 نفر در رشته برق و 3 نفر در رشته شهرسازی و در مجموع 59 نفر پس از تائید صلاحیت آنان به عنوان نامزد انتخاباتی برگزیده شده اند.
با برگزاری این انتخابات، 11 نفر به عنوان اعضای اصلی و یک نفر در هر رشته به عنوان عضو علی البدل هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به مدت سه سال انتخاب می شوند.

***

به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک (15 تا 21 مهر) مسابقه نقاشی و قصه خوانی در گمیشان و کارگاه و مسابقه نقاشی روی کاشی با حضور 60 نفر از کودکان مدارس برگزار می شود.
از دیگر برنامه ها می توان به برنامه مشترک میراث فرهنگی و کانون پرورش فکری کودکان با عنوان در کوچه پس کوچه های قدیمی شهر و نیز بازدید کودکان از بافت قدیم گرگان و موزه امیر لطیفی اشاره کرد.

***
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان از افزایش 1.5 درصدی مصرف بنزین در استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.
امیر بنی کریمی میانگین مصرف روزانه بنزین در 186 روز نخست امسال را یک میلیون و 160 شصت هزار لیتر اعلام و اظهار کرد: در این بازه زمانی در مجموع بیش از 215 میلیون لیتر بنزین تامین، توزیع و مصرف شده است.
وی همچنین در باره مصرف نفت گاز (گازوئیل) نیز گفت: در شش ماه نخست امسال مصرف این فرآورده نفتی با میانگین روزانه یک میلیون و 398 هزار لیتر به حدود 260 میلیون لیتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد کاهش داشته است. 
وی میانگین مصرف روزانه نفت کوره را 11 هزار لیتر اعلام و اظهار کرد: در این مدت دو میلیون لیتر نفت کوره مصرف شد که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته از 52 درصد کاهش حکایت دارد. 
مدیر شرکت نفت گلستان با بیان این که تامین گازمایع (ال پی جی) نیز از جمله مسئولیت های این شرکت است تصریح کرد: در 186 روز نخست امسال روزانه به طور میانگین 300 هزار لیتر از این نوع فرآورده (ال پی جی) توزیع و مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد دارد. 
بنی کریمی مصرف میانگین روزانه نفت سفید شش ماه نخست امسال را نیز 70 هزار لیتر اعلام و اظهار کرد: مصرف این فرآورده نفتی نیز در این مدت به حدود 13 میلیون لیتر رسید که از کاهش 16/4 درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد. 
وی همچنین مصرف سوخت هواپیماهای مسافری را نیز یک میلیون و 240 هزار لیتر اعلام و اضافه کرد: در شش ماه نخست امسال به طور میانگین روزانه هفت هزار لیتر سوخت هواپیما توزیع و مصرف شده است. 
مدیر منطقه گلستان در پایان مصرف سی ان جی را در این مدت 105 میلیون مترمکعب ذکر کرد و افزود: مصرف این فرآورده نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر محسوسی نداشته است. 
مجموع جایگاه های فعال عرضه سوخت استان گلستان 128 باب است که از این تعداد 64 باب جایگاه عرضه بنزین و نفت گاز و 64 باب جایگاه عرضه CNG (گاز طبیعی فشرده) است. 

ارسال نظر

آخرین اخبار