خلیج گرگان با داشتن اکوسیستمی منحصر به فرد این روزها حال خوشی ندارد و به علت سدسازی های مکرر و گرمای هوا در حال خشک شدن می باشد.

خلیج گرگان در آستانه ی بی آبی/مسئولین مربوط هرچه سریع تر اقدام کنند

به گزارش گلستان 24،در حال حاضر خلیج گرگان با وسعت 400 کیلومتر مربع بزرگترین و تنها ترین خلیج دریای خزر می باشد که  با در نظر گرفتن زمان بالا آمدن آب عمق نهایی آن حداکثر 4 متر می باشد.

خلیج گرگان علاوه بر داشتن ماهیان غضروفی،کفال،سفید و دیگر آبزیان سهم بسازیی در تولید خاویار کشور دارد یک ازبهترین وناب ترین خاویار های سیاه جهان را تامین می کند.

خلیج گرگان در حال حاضر در وضعیت نامطلوبی به سر می برد بطوری که میتوان گفت دارد آخرین نفس های آخر خود را می کشد و نیازمند یک چاره اندیشی سریع  و مثمره ثمر است.

سدسازی در رودخانه های منتهی به دریای خزر یکی از اصلی ترین علل های پسروی 500 متری آب در خلیج گرگان است،که کمبود بارندگی،گرمای هوا و کم شدن آب ورودی رودخانه ولگا روسیه به دریا خزر بر این خشکسالی و پسروی آب دریا می افزاید.

با وجود این مشکلات آب این خلیج در بالاترین عمق خود به 1 متر می رسد که در مقایسه با گذشته حدود 3 متر عمق آن کم شده و این زنگ خطری برای مردم استان گلسان و کشور می باشد.

مسئولین هنوز هیچ اقدامی برای نجات خلیج گرگان انجام نداده اند، شهروندان گلستانی خودشان دست بکار شده اند تا با ایجاد یک موج مردمی مسئولین ذیربط را مجاب به ایجاد راه حلی برای پایان دادن به این بحران کنند.

تا به الان عده کثیری از مردم استان گلستان به خصوص گرگان نگران این معظل زیست محیطی هستند و آمادگی خود را برای کمک به حل این مسئله اعلام کرده اند تا ضمینه های امداد رسانی به این خلیج هر چه زودتر مهیا شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

آخرین اخبار