گلستان24 گزارش می دهد؛

حدود دوماه است که آب آشامیدنی بخش هایی از شمال استان قطع شده و این مشکل بعد این همه مدت هنوز حل نشده است در حال حاضرسپاه منطقه گمیشان به وسیله ی تانکر های آب به مردم کمک رسانی می کند.

بحران آب و بهداشت در شمال استان/سپاه به کمک مردم شتافت

به گزارش گلستان 24؛معظل بی آبی مسئله ای است که همه ساله گریبان گیر چندین روستای شمال استان می شود و مردم این روستا ها مجبورند با شرایطی سخت زندگی خود را سپری کنند.

در این قطعی آب که حدود 60 روز است به طول انجامیده نیروهای بسیجی وسپاه آب آشامیدنی مردم را خانه به خانه با تانکر تامین می کنند و مردم این مناطق به این طریق در طول این مدت زندگی کرده اند. 

مسئول شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان بندر ترکمن در مصاحبه ی که قبلا با خبرنگار ما کرده بود قطعی آب چندین روستایی شمالی استان را  مشکلی سطحی دانسته و علت اصلی این قطعی آب را مصرف بی رویه مردم در بخش کشاورزی و دامداری عنوان کرده بود.

photo_۲۰۱۷-۰۷-۲۶_۱۷-۴۰-۴۱

این مقام مسئول وعده داده بود که به زودی مشکل قطعی آب این مناطق حل خواهد شد،اما با گذشت ده روز هنوز آب این مناطق به درستی وصل نشده است و هم استانی های ما در روستاهای چارقلی، خواجه نفس،قره کیله ، قلعه جیق بزرگ و ...  علاوه بر سختی زندگی به مشکلات بهداشتی نیز بر خورده اند.

یکی از ساکنین این مناطق در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:این مشکل هر ساله برای ما پیش می آید، مسئولین چرا فکری اساسی برای حل این مشکل نمی کنند تا مردم راحت شوند.

کم ابی گمیشان

وی ادامه داد:از ماه رمضان است که آب در روستا های اطراف قطع شده  وتنها نهادی که به مردم رسیدگی می کند سپاه است، که با تانکر هی بزرگ در خانه های مردم آب می رساند.

خوجه قلی اظهار کرد:زندگی برای مردم سخت شده و در بعی از خانه ها بیماری هایی نیز شیوع پیدا کرده است که در صورت ادامه این بی تفاوتی های مسئولین این وضعیت از اینی که هست سخت تر می شود.

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار