در کمیسیون عمران مطرح شد/

در حالی که کمتر از ۲۴ ساعت به افتتاح زیرگذر میدان معلم و کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح سه راه گلشهر مانده است اعضای شورای شهر گرگان در انتخاب پیمانکار این پروژه دچار اما و اگر شده اند.

تردید اعضای شورای شهر گرگان درباره پیمانکار تقاطع گلشهر

به گزارش گلستان 24، عضو شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه سه شنبه در جلسه کمیسیون عمرانی شورای شهر گرگان، اظهار کرد: قطعا اگر شورای شهر گرگان مصوبه را قبول نمی کرد شهرداری و شهردار قادر به انجام آن نبوده و شورا در اجرای زیر گذر نقش اساسی داشته است.

ابراهیم جرجانی  ادامه داد: لازم است اگر در مصاحبه های تلویزیونی و بنرهای سطح شهر بیان می شود شهرداری گرگان این کار را انجام داده است نامی از شورا هم برده شود.

وی با تبریک افتتاح زیرگذر میدان معلم ادامه داد: خوشبختانه در یک صحنه تلویزیونی نامی از اسم شورا آورده شد .

جرجانی در خصوص پروژه گلشهر و ۴ میلیارد رقمی که پایین تر در مناقصه زده شده است، افزود: شهرداری از پیمانکاری که برای روگذر میدان قندهاری بوده خاطره خوشی ندارد.

وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری باعث افتتاح روگذر میدان شهید قندهاری شده اند، گفت: مطمئن هستم اگر امکانات و تجهیزات شهرداری نبود این پیمانکار نمی توانست روگذر را در چند ماهی که قرار بود افتتاح کند.

جرجانی با بیان اینکه اما و اگری در پیمانکار برنده شده در مناقصه وجود دارد و زخمی کردن کار فایده ندارد و باید فکر اساسی روی این مساله کرد، گفت: چه عجله و اصراری است که زیرگذر گلشهر همین الان با این سرعت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه فصل فروردین و اردیبهشت مسافرین نوروزی را در گرگان داریم، تصریح کرد: بعد از آن هم مسافرین تابستانی را در گرگان داریم و در بدترین شرایط می خواهیم در این مسیر کار انجام دهیم.

جرجانی ادامه داد: خوب است مهرماه استارت آن زده شود و از لحاظ بعد اجتماعی آن در حال حاضر زمان مناسبی برای این کار نیست و با وجود این قیمت و حضور مسافرین مشکلات بعدی به وجود می آید.

پیمانکار پروژه تقاطع غیر همسطح گلشهر قابل قبول نیست

در ادامه این جلسه عضو دیگر شورای  اسلامی شهر گرگان، اظهار کرد: بعد از حدود ۱۰ تا ۱۲ سال راه اندازی تقاطع های غیر همسطح در شهر گرگان محقق شد.

علیرضا پزشکپور با تاکید بر سه سطحی بودن پروژه گلشهر، ادامه داد: تقاطع غیر هم سطح سه سطحی را در سه راهی گلشهر خواهیم داشت و باید به صورت همزمان هر سه فاز آن  اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه شهرداری با توجه به بند مختار می تواند در رد یا قبول پیشنهادات تاثیر گذار باشد، افزود: پیمانکاری که برای پروژه گلشهر انتخاب شده است قابل قبول من نیست.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان خاطر نشان کرد: کلنگ زنی پروژه گلشهر انجام شود ولی پیمانکار آن بعدا انتخاب شود.

برند شورای چهارم پروژه های عمرانی است

دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان در ادامه جلسه افزود: کارهای خوبی در این دوره شورای شهر گرگان در حال انجام است و برند شورای چهارم همین پروژه های عمرانی است.

صفر علی پایین محلی تصریح کرد: همین دو مورد چشم ها و دل های مردم  را جذب کرده است و باید روزی از کارهای کوچک بیرون بیاییم.

وی با تاکید بر اینکه در تقاطع گلشهر فضای کمی وجود دارد و رفت و آمد بیشتر است، گفت: مناقصه انجام و برنده اعلام شده است اما کاش قبل از آن بررسی های بیشتری انجام می دادیم.

پایین محلی ادامه داد: اگر مجموعه شرکتی که در مناقصه برنده شده است همانی باشد که در پروژه روگذر شهید قندهاری کار کرده است همان مشکلات دوباره در این پروژه برای ما وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پروژه های عمرانی در شهر گرگان باید مستمر و پیوسته باشد، افزود: این پروژه های عمرانی به عنوان یک میراث از شورای چهارم برای دوستان ما در دوره پنجم باقی خواهد ماند./مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار