معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: 20 اولویت کاری در استان وجود دارد که چهار مورد متعلق به حوزه سلامت و امنیت غذایی است.

توسعه سلامت، نظارت بر کارکردها، فرهنگسازی و مصرف

به گزارش گلستان24 ​، علی‎اصغر طهماسبی صبح امروز در نخستین همایش کشوری تجارب برگزیده حوزه بهداشت که در هتل شهاب گرگان در حال برگزاری است، اظهار کرد: در تمام حوزه‎های بهداشتی باید توسعه‎نگر باشیم، در غیر اینصورت حاشیه‎ها به سراغ ما خواهند آمد.

وی با اشاره به آسیبه ای اجتماعی طلاق، خودکشی و حاشیه نشینی تصریح کرد: بر اساس آمار 11 میلیون ایرانی حاشیه‎نشین هستند که این آسیب باعث شده تا مردم این نقاط با فقر و بدبختی و عدم بهداشت مواجه باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت انقلاب دیگری در نظام اسلامی در حوزه بهداشت و درمان بود، افزود: این خدمت سبب شد تا هزینه‎های درمان و بهداشت برای مردم کاهش یابد.

طهماسبی نقش دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان را در سه محور پیشگیری، درمان و آموزش موفق خواند و گفت: دانشگاه علوم پزشکی در این سه حوزه بیش فعال است.

وی بر لزوم پیشگیری از آسیب‎ها تاکید کرد و افزود: توسعه سلامت محور خصوصی و دولتی باید همگام با یکدیگر در راستای بهبود وضعیت بهداشت و درمان پیش بروند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با اشاره به اینکه اقدامات دولت در حوزه سلامت بی‎نظیر است، اظهار کرد: از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این راستا باید تشکر و قدردانی کنیم.

طهماسبی بر ضرورت تشکیل اتحادیه‎ها تاکید کرد و افزود: اتحادیه‎های فعال در حوزه بهداشت، درمان و سلامت می‎توانند برخی مشکلات و آسیب‎ها را کنار بزنند از ظرفیت مردم و خیرین و تشکل‎های مردمی باید بیشتر بهره بگیریم.

وی گفت: در استان برنامه جامع سلامت در کارگروه سلامت و امنیت غذایی تهیه و تدوین شد؛ موضوع سلامت باید جدی گرفته شود، کمیته دیده‎بانی سلامت استان فعال‎تر شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان ابراز کرد: توسعه سلامت، نظارت بر کارکردها، فرهنگسازی و مصرف، فرهنگ رفتاری و اجتماعی از مواردی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

طهماسبی با اشاره به کشتارگاه‎های غیرصنعتی گفت: 12 سال پیش مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی ساماندهی کشتارگاه‎های غیرصنعتی بود که نتوانستند آن را عملیاتی کنند و سرانجام این مصوبه در سال 1394 عملیاتی و اجرایی شد.

وی با اشاره به کاهش برخی بیماری‎های حاد مانند آنفولانزای پرندگان در استان تصریح کرد: این مهم در سایه کارنامه قوی مسئولان استان بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: یک‎هزار و 57 روستا در استان گلستان وجود دارد، روستائیان از فرآورده‎های دامی ارتزاق می‎کنند و نمی‎توانند از دام جدا شوند لذا باید فرهنگسازی کنیم که از تمام ظرفیت‎های روستا استفاده شود.

طهماسبی از پیشگیری و کنترل بیماری سالک در استان خبر داد و افزود: کنترل بیماری سالک خصوصا در شرق استان را شاهد هستیم.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار