در جلسه رسمی شورای شهر کردکوی مطرح شد

کارشناس امور مالی استانداری گلستان با بیان اینکه وجود نیروهای مازاد بار مالی بسیاری برای شهرداری کردکوی ایجاد کرده است، گفت: بزرگترین معضل و چالش شهرداری کردکوی وجود نیروهای مازاد است.

وجود نیروهای مازاد؛ بزرگترین معضل شهرداری کردکوی/ تردد کارکنان شهرداری کردکوی بیشتر از ارباب‎رجوع است

سیصد و چهاردهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر کردکوی امشب با حضور محمدمهدی دیانی کارشناس دفتر شهری استانداری گلستان و اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی با موضوع بررسی بودجه پیشنهادی سال 1396 برگزار شد.

به گزارش گلستان24، صفر زاهد، رئیس شورای اسلامی شهر کردکوی در ابتدای جلسه بودجه پیشنهادی سال 1396 شهرداری کردکوی را غیرقابل تحقق دانست و گفت: بنده معتقدم 8 میلیارد و 500 میلیون تومانی که برای سال 1396 پیش‎بینی شده است قابل تحقق نیست حال این بودجه پیشنهادی چگونه می‎تواند  قابل تحقق باشد.

شورای شهر کردکوی

محمدرضا مقصودلو، شهردار کردکوی نیز در ادامه این جلسه به عدم تحقق بودجه شهرداری کردکوی از سال 1392 الی 1395 اشاره کرد و افزود: بودجه شهرداری کردکوی بودجه واقعی نیست وقتی بودجه محقق نشده قطعاً قابل افزایش هم نخواهد بود.

*تردد کارکنان در شهرداری کردکوی بیشتر از اربا‎ب‎جوع است/ چالش‎های عجیبی در مسأله بودجه‎ای شهرداری کردکوی وجود دارد

اما کارشناس امور مالی استانداری گلستان اعتقاد دارد پیش‎بینی بودجه باید مبتنی بر واقعیت‎ها باشد نه تخیلاتی که قابل تحقق نباشد، در حالی که بودجه سال گذشته شهرداری کردکوی 7 میلیارد و 257 میلیون تومان بوده این در حالی است که از سال 1392 بیلان و تفریق بودجه‎ای در شهرداری کردکوی انجام نشده است.

محمدمهدی دیانی با بیان اینکه چالش‎های عجیبی در مسأله بودجه‎ای شهرداری کردکوی وجود دارد، بیان کرد: یکی دیگر از معضلات و به‎نوعی بزرگترین چالش شهرداری کردکوی وجود نیروهای مازاد و فربه بودن نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: وجود نیروهای مازاد بار مالی بسیاری برای شهرداری کردکوی ایجاد کرده است طوری که تردد کارکنان شهرداری کردکوی بیشتر از ارباب‎رجوع است که شهرداری و شورای اسلامی شهر کردکوی باید برای این مسأله تدبیری بیندیشند.

کارشناس امور مالی استانداری گلستان با بیان اینکه قبلاً نیز هشدار داده بودیم که جذب نیروهای مازاد طی 10 سال آینده برای شهرداری مشکل‎ساز می‎شود، یادآور شد: این مشکل و چالش نه تنها در شهرستان کردکوی بلکه در برخی شهرستان‎های استان گلستان نیز وجود دارد.

دیانی با بیان اینکه شهرداری کردکوی در گذشته در بخش‎های مختلف از جمله نیروی انسانی بسیار قوی و غنی‎ بود و در بخش‎های مختلف از عملکرد مناسبی برخوردار بود، اذعان کرد: چالش مدیریتی و هزینه‎ای شهرداری کردکوی را به جایی رسانده است که آن را دچار آسیب کرده و این مسأله باید آسیب‎شناسی شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه گاهی اوقات سیاست‎گذاری‎ها و تصمیم‎گیری‎های نادرست مشکل‎ساز می‎شود، خاطرنشان کرد:  جذب نیروهای مازاد، نیروهای فامیلی و سفارشی موجب فربه شدن بدنه شهرداری کردکوی شده است.

این جلسه که به بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری کردکوی برای سال 1396 اختصاص یافته بود با موافقت و مخالفت برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی با بودجه 8 میلیارد و 500 میلیون تومانی شهرداری در سال 1396 مواجه شد.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی بودجه پیشنهادی شهرداری کردکوی را غیرواقعی دانست و اظهار کرد: تصویب این بودجه بر مشکلات شهرداری کردکوی می‎افزاید.

نجیب زنگی با بیان اینکه باید همه واقعیت‎های شهرداری کردکوی در نظر گرفته شود، گفت: بودجه پیشنهادی سال 1395 شهرداری کردکوی ‎کارشناسی نیست.

وی با بیان اینکه بودجه سال 1396 باید کارشناسی شده و در راستای شعار سال باشد، تصریح کرد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نامگذاری شده است شهرداری کردکوی باید با صرفه‎جویی و کاهش هزینه جاری بودجه‎ای کارشناسی داشته باشد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر کردکوی نیزدر این خصوص اظهار کرد: بودجه سال 1395 شهرداری کردکوی طی 12 الی 13 جلسه مورد بررسی قرار گرفت و این جدیت موجب منطقی‎تر شدن آن شده بود که همین عامل موجب انجام اقدامات مناسب در سطح شهر شد اگرچه بدهی‎هایی نیز برای شهرداری ایجاد شده است.

طاهر مصدق از ارسال دیرهنگام بودجه سال 1396 به صحن شورای شهر کردکوی گلایه کرد و گفت: انتظار داشتیم همکاران ما مطالعه و بررسی بودجه را زودتر آغاز می‎کردند تا می‎توانستیم در این زمان به جمع‎بندی مناسبی دست یابیم.

به گزارش فارس، سیصد و چهاردهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر کردکوی که در ادامه جلسات قبل، به تصویب بودجه سال 1396 شهرداری کردکوی اختصاص یافته بود با سه رأی موافق، سه رأی مخالف و یک رأی ممتنع به نتیجه نرسید و با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی تصمیم گرفته شد طاهر مصدق، نجیب زنگی و عظیمه مقدم طی سه جلسه با بررسی منابع درآمدی شهرداری کردکوی نقاط قوت و ضعف را بررسی کنند تا پس از بررسی نسبت به بودجه سال 1396 شهرداری کردکوی تصمیم‎گیری شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار