یادداشت/ محمد سهیل‎زاده

برخی افراد با به راه انداختن دیپلماسی پنهان و رسمی برای دستیابی به مقاصد سیاسی و اقتصادی، راه نفوذ در سلامت گلستان را نشانه گرفته‎اند و با ایجاد کانال‎های ناشناس در فضای مجازی و ایجاد کمپین‎های مختلف مدافع تزئینی حقوق مردم شدند.

سیاست‎زدگی به مسائل و موضوعات مختلف باعث عقب‎ماندگی استان از خدمات سلامت  شده است

به گزارش گلستان24؛منتقدین رئیس فعلی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با مطرح کردن موضوعاتی از قبیل شهرک سلامت، پروژه‎های عمرانی و امثال آن درصدد هستند که با ریل‎گذاری موردنظر خویش هم دانشگاه را از مسیر خود خارج کنند و هم با ایجاد نوعی اشتباه محاسباتی در مختصات فکری مدیران خلل ایجاد کنند.

تلاش منتقدان و گروه‎های فشار این است که نگاه مدیران را به سمتی جهت دهند که تنها راه نجات دستگاه سلامت استان در شرایط فعلی، کوتاه و کنار آمدن در برابر خواسته‎های گروه‎های فشار است.

گروه‎هایی که با اتصال خود به افراد و عدم تکیه بر توان مدیریتی سالم جز رسیدن به اهداف سیاسی و اقتصادی خود هدفی را دنبال نمی‎کنند، بدین معنا که از یک طرف این افراد با دیپلماسی پنهان «کانال‎های ناشناس در فضای مجازی» و دیپلماسی رسمی «ایجاد کمپین‎های مختلف»، مخالفت‎های خود قصد سرپوش نهادن بر اشتباهات مدیریتی زمان خود که برخواسته از منافع سیاسی بوده را داشته و از طرفی هم مسوولان فعلی را به  این محاسبه غلط برسانند که اقدامات مثبت آنان اثرات مطلوبی را نخواهد داشت.

چه زیبا رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره داشتند که «امروز یک فصل مهمّی از فعّالیّت دشمنان جمهوری اسلامی -که البتّه ما از آنها اطّلاع داریم و حواس ما هست که چه‌کار دارند می‎کنند- همین است که محاسبات مسوولان را تغییر بدهند و افکار مردم را دست‌کاری بکنند»

یکی دیگر از سیاست‎های این طیف افراد که در حرکت رو به جلوی سیستم خلل وارد می‎کنند این امر است که مقابل قرار دادن برخی افراد و گروه‎های جامعه در حوزه‎های تصمیم‎سازی ‎و تصمیم‎گیری اثر گذاشته و مدیران را مجبور به تصمیم منفعلانه کنند.

مقام معظم رهبری در این زمینه نیز فرمایش بسیار زیبایی دارند که «نفوذ سیاسی هم این است که در مراکز تصمیم‌گیری، و اگر نشد تصمیم‌سازی، نفوذ بکنند. وقتی یک کشوری تحت نفوذ سیاسی قرار گرفت، حرکت آن کشور، جهت‌گیری آن کشور در دستگاه‌های مدیریّتی، بر طبق اراده‌ی آنها است».

در وضعیت فعلی سلامت استان با وجود فضای باز سیاسی و حضور همه طیف‎ها در راستای رسیدن به اهداف نظام سلامت در استان، برخی با اتصال خود به گروه‎ها و جناح‎ها و در جهت انحراف مسیر مدیریتی دانشگاه درصدد غبارآلود کردن فضای موجود و تلاش در به قدرت رساندن افراد با دیدگاه صرفا جناحی و نه دلسوزانه هستند.

در تلاش سیاسی این افراد؛ یک نکته حائز اهمیت است، آنچه کماکان باعث شده تا شاهد عقب‎ماندگی استان و متضرر شدن مردم عزیز گلستان از خدمات سلامت مطلوب باشیم در سیاست‎زدگی به مسائل و موضوعات مختلف است.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار