در مراسم گرامیداشت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار از کارت نمادین فعال شهید شاخص رسانه گلستان رونمایی شد.

پیشرفت و توسعه رسانه‎های جمعی به برکت انقلاب اسلامی

به گزارش گلستان 24 ،حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی، برادر شهید شاخص رسانه گلستان، عصر روز گذشته(19 مرداد) در مراسم گرامیداشت 17 مرداد، روز خبرنگار گفت: شهید حسینی متولد چلیی سفلی از روستاهای توابع شهرستان علی آباد کتول بود که ایشان در طول 28 ماه جبهه دوبار در راه دفاع از اسلام و میهن مجروج شد.

 

وی با اشاره به اینکه شهید فعالیت خود را با روزنامه دیواری آغاز کرد، افزود: ایشان دوران حیات خود خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی بود.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه شهید مدت سه سال مسول حوزه هنری بود، اظهارداشت: ایشان با توجه به اینکه هنرمند بودند توانستند در زمینه تئاتر دفاع مقدس رتبه نخست را کسب کنند.

 

وی تصریح کرد: ترک نشدن نماز جماعت یکی از خصوصیات شهید بود و در روزهای چهارشنبه هر هفته به جمکران می رفت.

 

برادر شهید شاخص رسانه گلستان گفت: ولایت مداری یکی از ویژگی های برجسته این شهید بود که همواره به امام خمینی‎(رحمه الله علیه) تاسی می‎کرد و با افرادی که مواضع شفاف نسبت به ولایت  نداشتند همکاری نمی‎ کرد.

 

در ادامه عبدالجواد عموزاد، به عنوان نماینده خبرنگاران سایت‎های مجازی افزود: اصحاب رسانه استان گلستان همچنان با مشکلات بسیاری مواجه هستند که باید تلاش کرد تا مشکلات عرصه خبرنگاری برطرف شود.

 

وی با اشاره به اینکه گلستان از ظرفیت بسیار خوبی در حوزه رسانه برخوردار است و خبرنگاران فعالی در این استان مشغول به فعالیت هستند، اظهارداشت: نیاز است که به درخواست فرهنگ و ارشاد در مورد انتخابات خانه مطبوعات توجه شود و همچنین رتبه‎ بندی خبرنگاران و رسانه‎ها در استان گلستان باید پیگیری شود.

 

امین الله منتظری، نماینده خبرنگاران مکتوب در ادامه تصریح کرد: حدود 32 سال گذشته کار  خود را در عرصه رسانه آغاز کردم که در آن دوران امکانات لازم برای انجام کار خبرنگاری وجود نداشت.

 

وی با اشاره به اینکه در آن زمان بیشتر به خبر شهید و جبهه می پرداختیم، گفت: امروز به یمن  برکت انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت و توسعه رسانه‎های جمعی هستیم.

 

صالح افتخاری دیگر فعال رسانه‎ای استان گلستان در این مراسم افزود: امروز خبرنگاران ما با قلمی که در اختیار دارند ابزاری برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران بشمار می‎روند.

 

وی اظهارداشت: اصحاب رسانه می‎توانند همچون رزمندگان دفاع مقدس در کشور نقش آفرینی کنند و اکنون باید از اختلاف نظر در مطالبات صنفی پرهیز کرد.

 

فریده ستایشگر، دیگر فعال رسانه‎ای استان گلستان تصریح کرد: اکنون سال‎های سال در مورد مشکلات خبرنگاران صحبت کردیم ولی هیچ اتفاق خاصی در این حوزه رخ نداده است.

 

وی افزود: زمان فرا رسیدن 17 مرداد غم نان، آب، بیمه و مسکن خبرنگاران مطرح می‎شود اما پس از آن به دغدغه‎های خبرنگاران پرداخته نمی‎شود.

 

ستایشگر با بیان اینکه اگر رسانه‎های ما انقلابی باشد نیمی از مشکلات حل می‎شود، اظهارداشت: انسجام لازم در بدنه رسانه‎ ای وجود ندارد.

 

وی بسیج رسانه را یک مجموعه نو پا دانست و تصریح کرد: این مجموعه با توجه به دغدغه‎های حوزه رسانه توانسته اقدام‎های خوبی را در استان داشته باشد اما ضعف‎هایی در حوزه رسانه وجود دارد که نیاز است حمایت بیشتری از سوی مسئولان نسبت به  این نهاد صورت گیرد.

 

ابوطالب ندری، یکی از فعالان عرصه عکاسی استان گلستان به دغدغه‎های حوزه عکاسی پرداخت و افزود: برای برگزاری برنامه های روز 17 مرداد ما خواستار برنامه های متفاوت از فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بودیم.

 

ندری اظهارداشت: در بحران‎ها و حوادثی مانند سیل و زلزله اگر همان لحظه خبرنگاران و عکاسان حضور داشته باشند از پراکندگی شایعات در فضاهای مجازی و حقیقی جلوگیری می‎شود.

 

گفتنی است، در این مراسم از کارت نمادین فعال شهید شاخص رسانه گلستان رونمایی شد.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار