طی نامه ای به اتاق ایران اعلام شد

جمعی از اعضای اتاق بازرگانی گرگان در اعتراض به نحوه عملکرد مدیریت اتاق گرگان با رئیس اتاق بازرگانی ایران مکاتبه کردند.

اعتراض اعضای اتاق بازرگانی گرگان به مدیریت مجموعه

به گزارش گلستان 24 ؛جمعی از اعضای اتاق بازرگانی گرگان در اعتراض به نحوه عملکرد رئیس اتاق بازرگانی گرگان با غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مکاتبه کردند که متن این نامه به شرح زیر است:

با سلام و احترام

به استحضار می رساند نحوه عملکرد رئیس فعلی اتاق گرگان به دلیل عدم پیگیری مناسب امور، سهل انگاری و عدم توجه به جایگاه و شئونات اتاق در بهره گیری مناسب از ظرفیت های قابل استفاده در حل مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی استان و اعضای محترم اتاق و کمک به ایجاد فضای بهتر انجام امور اقتصادی علت نگارش این نامه برای درخواست از آن مقام محترم در اخذ تصمیم لازم در راستای مساعدت در اصلاح مدیریت این اتاق می باشد.

با این توضیح که رئیس اتاق گرگان پیش از انتخابات و پذیرش مسئولیت ریاست بر این اتاق پرونده ای با اتهام جعل اسناد دولتی و کلاهبرداری در اداره کل امور مالیاتی و محاکم قضائی گرگان مفتوح داشته و خود کاملا از صحت انجام اقدامات متخلفانه مذکور اطلاع داشته اند. پس از طی مراحل قانونی و در نتیجه رسیدگی در دادگاه بدوی ایشان محکوم به حبس و رد دیون دولتی و همچنین پرداخت جریمه گردیده که با اعتراض نامبرده و طرح پرونده در دادگاه تجدید نظر مجدداً حبس به اتهام جعل اسناد دولتی و کلاهبرداری تائید و حکم جهت اجراء به واحد اجرای احکام دادگستری ارسال گردیده است. ضمن اینکه در حال حاضر نیز ایشان چندین پرونده حقوقی دیگر در حال رسیدگی در محاکم قضایی دارند که در آینده نزدیک منتج به رای خواهد شد.

اتاق بازرگانی

دلایل ذکر شده به علاوه نقاط ضعف موجود در سوابق مدیریت ایشان در مدت گذشته از این دوره فعالیت های اتاق های بازرگانی موجب تضعیف فراوان نقش و جایگاه اتاق بازرگانی گرگان و لطمه فراوان به حیثیت و اعتبار این نهاد گردیده است. در حال حاضر امور اجرائی اتاق دچار مشکل گردیده و امور به کندی انجام شده و کرسی اتاق در عمده جلسات استانی بدون حضور رئیس اتاق و خالی می باشد . هرچند با توجه به اطلاع مسئولین استان و مدیران دستگاه های اجرایی از امور پیشگفته در صورت حضور نامبرده هم اعتبار و وجاهت لازم برای نماینده پارلمان بخش خصوصی در جلسات وجود نداشته و ایشان به لحاظ توانایی و ظرفیت اعتباری حائز شرایط لازم در حال حاضر نیستند و این موضوع باعث افزایش نگرانی بدلیل از دست رفتن جایگاه نماینده توانمند بخش خصوصی یعنی اتاق بازرگانی است.

از سوی دیگر عمومی شدن احکام قضائی در این ارتباط و بیش از آن احتمال اجرایی شدن این احکام برای نامبرده باتوجه به جایگاه ریاست اتاق بازرگانی گرگان می تواند لطمه و ضربات جبران ناپذیری را به جایگاه و اعتبار اتاق های بازرگانی سراسر کشور، اتاق بازرگانی گرگان و اتاق ایران وارد کرده و نتیجه سال ها تلاش و اعتماد را به نابودی کشانده و اخبار مربوط به آن می تواند به عنوان اول مطبوعات داخلی و خارجی تبدیل شود.

بنابراین خواهشمند است با درایت لازم و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود مطابق موارد پیش بینی شده در آئین نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیئت های نمایندگان اتاق و با توجه به جایگاه جنابعالی اقدامات لازم به عمل آورید.


منبع :مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار