مدیرعامل موسسه سبزگامان بسکی: جنگ بعدی در دنیا جنگ «آب» خواهد بود

مدیرعامل موسسه سبزگامان بسکی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به روند کم‌آب شدن تالاب‌های استان گلستان، گفت: خشک شدن تالاب‌های گلستان موجب بروز پدیده ریزگرد می‌شود.

باخشک شدن تالاب‌ها، ریزگرد‌ها در کمین گلستان هستند

به گزارش گلستان 24 ؛ رویا کاوه مدیرعامل موسسه سبزگامان بسکی صبح امروز در جمع مدیران و فعالان سازمان‌های مردم نهاد شرق استان گلستان با اشاره به اهمیت توجه به محیط زیست به عنوان مهم‌ترین بستر و عرصه برای ادامه حیات بشر، اظهار کرد: امروز تالاب‌های استان گلستان در معرض خطر خشک شدن قرار دارند و کم‌ترین توجهی به این موضوع از سوی مدیران و مسوولان نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اگر تالاب‌های استان گلستان خشک شوند بدون تردید باید منتظر پدیده آزار دهنده ریزگرد‌ها در استان گلستان نیز باشیم، افزود: در شرایط اخیر که دولت و بدنه اجرایی با مشکلات عدیده در حوزه‌های مختلف روبه‌روست و باید به رفع این مشکلات مردم بپردازد، این نهاد‌های مردمی و غیردولتی هستند که می‌توانند نقش بسیار خوبی را ایفا کنند.

مدیرعامل موسسه سبزگامان بسکی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه دولت نیز باید به صورت متقابل دست موسسات و سازمان‌های مردم نهاد را بگیرد، خاطرنشان کرد: اگر تعامل دوطرفه و مبتنی بر منافع ملی و مردم در حوزه اجتماعی شکل بگیرد قطعا می‌توانیم بسیاری از آسیب‌های احتمالی در حوزه محیط زیست را مدیریت کرده و از وقوع آن جلوگیری کنیم.

کاوه با اشاره به اینکه جنگ بعدی در دنیا جنگ آب خواهد بود، ادامه داد: ما از همین امروز باید در حوزه منابع آب کشور احساس خطر کرده و برای احیای منابع زیرزمینی، اصلاح الگوی مصرف، کاهش هدررفت‌های طبیعی و مصنوع و جلوگیری از خشک شدن تالاب‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌های موجود وارد صحنه عمل شویم.

وی تاسیس موسسه سبزگامان بسکی را در قالب یک سازمان مردم نهاد در استان گلستان یک اقدام موثر و خودجوش برای دفاع از ثروت‌های ملی دانست و گفت: در سال ۱۳۹۳ موسسه سبزگامان بسکی با کمک خانواده پدر طبیعت ایران «پروفسور بسکی» به مرکزیت گنبدکاووس تاسیس شد تا گام‌هایی هرچند کوچک، اما اثر گذار در حوزه حفاظت و حراست از منابع زیست محیطی بردارد.

مدیرعامل موسسه سبزگامان بسکی شهرستان گنبدکاووس در تشریح برخی فعالیت‌های این موسسه در سال‌های اخیر، تصریح کرد: هشت دوره آموزشی محیط زیست در سطح استان گلستان برگزار کرده‌ایم که مورد استقبال خوب مردم عزیز قرار گرفته است.

کاوه برگزاری سه همایش کشوری و منطقه‌ای و حضور در ده‌ها نمایشگاه بین‌المللی را بخشی از فعالیت‌های موسسه سبزگامان بسکی برشمرد و تاکید کرد: انجام طرح‌های ابتکاری اربعین پاک گلستان، محیط‌بانان مدارس، جاده سبز و بیش از ۱۰ کمپین پاک‌سازی طبیعت از سایر فعالیت‌های این موسسه در سال‌های اخیر بوده است.

گفتنی است معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور نیز در یکی از کمپین‌های موسسه سبزگامان بسکی در حوزه صرفه‌جویی در مصرف آب شرکت کرده است.

انتهای پیام/خ

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار