فرماندار کردکوی: نهادسازی در حل مشکل اشتغال مؤثر است

فرماندار شهرستان کردکوی با بیان اینکه نهادسازی در حل مشکلات مربوط به حوزه اشتغال موثر است، تأکید کرد: دستگاه‎های اجرایی کردکوی با توجه حوزه تخصصی خود در راستای نهادسازی و ایجاد تشکل‎ها گام بردارند.

وضعیت اشتغال نگران‎کننده است

به گزارش گلستان 24 ، مجتبی جمالی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان کردکوی که با حضور معاون اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال‎جاری به «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: معظم‎له طی سال‎های اخیر  شعارهای سال را با محوریت اقتصادی نامگذاری کردند که این حاکی از اهمیت مسأله است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در حوزه اشتغال توفیقاتی که در شأن مردم و جمهوری اسلامی ایران باشد وجود نداشت، گفت: محدودیت‎های داخلی و خارجی نیز در این مسأله تأثیر بسیاری داشته است.

فرماندار شهرستان کردکوی با بیان اینکه اشتغال به موضوع نگران‎کننده و غیرقابل حلی تبدیل شده است، افزود: حل مشکل اشتغال جز با عزم ملی حل نخواهد شد.

جمالی با بیان اینکه کارگروه اشتغال در شهرستان کردکوی تشکیل و شرح وظایف دستگاه‎های اجرایی نیز مشخص شده است، بیان کرد: از با توجه به اینکه یکی از مکانیزم‎های پیگیری، هماهنگی است، از این رو باید برای فعالیت در حوزه اشتغال و برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه‎های متولی، تعریف فراشهرستانی و کلی انجام شود تا شاهد فعالیت‎های پراکنده، موازی و برخلاف سیاست‎های کلی کشور نباشیم.

وی با بیان اینکه نهادسازی در حل مشکلات مربوط به حوزه‎های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به‎ویژه اشتغال موثر است، اذعان کرد: در حالی که نهادسازی از راه‎های توفیق در حوزه‎های مختلف اعم از اقتصادی است اما متأسفانه کار جمعی و نهادسازی در حال فراموشی است.

فرماندار شهرستان کردکوی تأکید کرد: دستگاه‎های اجرایی با توجه حوزه تخصصی خود در راستای ایجاد تشکل‎های مردم‎نهاد گام بردارند و نهادسازی و ایجاد تشکل‎های اقتصادی را در دستور کار خود قرار بدهند.

جمالی با تأکید بر اینکه اداره تعان، کار و رفاه اجتماعی کردکوی برای اجرای طرح کارورزی فعال‎تر شود، خاطرنشان کرد: برای آغاز کار از طریق بخشداری، دهیاری‎ها و استفاده از ظرفیت رسانه‎ها اطلاع‎رسانی گسترده‎ای برای واحدهای پذیرنده و کارورزان انجام بدهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار