استاندار گلستان:

استاندار گلستان با اشاره به اینکه باید در حوزه ریلی و جاده‌ای استان گلستان را توسعه دهیم، گفت: کریدور کردن گلستان محور توسعه جاده‌ای استان باشد.

کریدور کردن گلستان محور توسعه جاده‌ای استان باشد/ با اتصال خط ریلی اینچه برون _ بندرعباس شمال به جنوب را 320 کیلومتر نزدیک‌تر می‌کند

به گزارش گلستان 24 ، حسن صادقلو پیرامون گفت‌و‌گوهای دوجانبه با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف توسعه استان گلستان، با اشاره به اینکه 280 هزار متر زمین کشاورزی در استان به دلیل ماندآبی کم کم تبدیل به شوره‌زار می‌شوند، اظهار کرد: این زمین‌ها که می‌توانند محور توسعه کشاورزی و امنیت غذایی استان و کشور باشند امروز به سمتی می‌روند که دیگر محصول نخواهند داد.

وی با بیان اینکه اگر این زمین‌ها را نجات دهیم می‌توانیم امنیت غذایی کشور را بالاتر ببریم، افزود: استان گلستان در کیفیت و کمیت تولید محصولات کشاورزی در استان گلستان بی‌نظیر عمل کرده است و اگر بتوانیم هر مقدار از این زمین‌ها را نجات دهیم انگار چند ده برابر این زمین‌ها‌ را در استان‌های دیگر نجات داده‌ایم.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه راه توسعه این استان از کریدور شدن گلستان می‌گذرد، خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین پیگیری‌های ما در سفر فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء کریدور شدن استان گلستان به عنوان یک محور اساسی پیشرفت و توسعه است.

صادقلو با ارائه طرحی مبنی بر اتصال شمال به جنوب کشور از طریق راه آهن، ادامه داد: اگر بتوانیم راه آهن اینچه‌برون به بندرعباس را راه‌اندازی کنیم و از طریق شهرهای شاهرود، نائین و چادرملو این اتصال را برقرار کنیم خواهیم توانست 320 کیلومتر مسیر شمال به جنوب را نزدیک‌تر کرده و علاوه بر آن موجب توسعه تمام شهرهای این مسیر شویم.

وی با بیان اینکه راه آهن حومه‌ای نیز یکی از برنامه‌های اصلی دولت در استان گلستان برای توسعه است، تصریح کرد: اگر قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) بتواند زیرساخت‌ها را فراهم کند بنده قول خواهم داد روساخت این راه آهن را از طریق منابع دولتی انجام دهم.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه ایجاد راه آهن کلاله به گرگان از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و دستور رئیس جمهور در سفر به استان گلستان است، گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی نیز خود شخصا کلنگ این پروژه را بر زمین زده‌اند اما همچنان این پروژه به عنوان یک پروژه مسکوت باقی مانده است.

صادقلو نبود صنایع بزرگ را در استان گلستان به عنوان یکی از مشکلات بزرگ اقتصاد استان دانست و اضافه کرد: به دلیل همین فقدان صنایع بزرگ باعث شده است استان گلستان در حوزه اشتغال ناقص جرو رتبه‌های برتر کشور باشد و از این حیث نیز دچار مشکلات فراروان شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد اینچه‌برون در نوبت بررسی صحن علنی مجلس قرار گرفته است، افزود: تشکیل این منطقه مورد تصویب قاطع کمیسیون اقتصادی قرار گرفته است و امیدواریم در صحن عمومی نیز رای بیاورد که البته اگر اینگونه نشود نیز ما به توسعه منطقه ویژه اقتصادی اترک ادامه خواهیم داد.

استاندار گلستان با تاکید بر ظرفیت بسیار خوب بندری استان گلستان در حاشیه دریای خزر، خاطرنشان کرد: بندرترکمن به عنوان یکی از بنادر تجاری فعال ایران می‌تواند در صورت توجه و حمایت در افق آینده یک محور بزرگ برای توسعه و پیشرفت ارتباط دریایی در منطقه آسیای میانه باشد.

صادقلو با اشاره به اشاره به قول فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اتمام سریع پروژه سد نرماب، گفت: اگر عملیات اجرایی این سد به اتمام برسد تقریبا بیش از یک سوم مردم استان گلستان می‌توانند از مواهب آن استفاده کنند و توسعه کشاورزی در منطقه شرق استان گلستان با شتاب بسیار زیادی به وقوع خواهد پیوست.

وی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هرگاه در جایی قدم گذاشته است با همت مضاعف به رفع مشکلات مردم اندیشیده است، خاطرنشان کرد: کارهای بزرگ این قرارگاه در کشور مایه افتخار و مباهات همه ما بوده و هست و امیدواریم در گلستان نیز همکاری‌های نهایی ما موجب شود پروژه‌های ماندگاری در این استان به یادگار بماند.

استاندار گلستان در جمع‌بندی خود با اشاره به اینکه موضوعات زیرساختی از جمله سدهای سه گانه قره‌چای، چایلی و شصت‌کلا، توسعه ریلی و آزادراهی استان گلستان و همچنین موضوعات مرتبط با کشاورزی و آبخیزداری مهم‌ترین محور تفاهمات استانداری با قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) بوده است، ادامه داد: بدون تردید پس از بررسی و اعلام نظر نهایی این قرارگاه نسبت به میزان همکاری و کمک در پروژه‌های پیوستی در تفاهم‌نامه به سرعت مراحل اجرایی این پروژه‌ها را آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام/


منبع  فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار