طی چهار سال اخیر در گلستان صورت گرفت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: از ابتدای سال 1392 الی 1396 بالغ بر 7.3 درصد مصوبات شوراهای اسلامی استان گلستان در بخش اجتماعی و فرهنگی بود و مصوبات مالی و اقتصادی نیز 48.6 درصد را به خود اختصاص داد.

7.3 درصد مصوبات شوراهای اسلامی استان گلستان در بخش اجتماعی و فرهنگی بود

به گزارش گلستان 24؛رضا مروتی امروز در جمع مسوولان دستگاه‎های اجرایی و تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی استان گلستان اظهار کرد: طی چهار سال گذشته از سال 1392 الی 1396 تعداد 15 هزار و 415 مصوبه با تعداد 4 هزار و 330 جلسه در سطح استان گلستان برگزار شد.

وی سهم مصوبات عمرانی و شهرسازی را 16.3 درصد عنوان و تصریح کرد: مصوبات حقوقی و اداری 12.6 درصد و ماده 16 و 17 حدود 15 درصد را در شوراهای اسلامی استان به خود اختصاص دادند، مغایرت‎های اعلام شده 4.4 درصد بوده است که نسبت به ادوار گذشته این آمار بسیار کاهش یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان افزود: شوراها و شهرداری‎ها به عنوان دو بازوی توسعه شهری محسوب می‎شوند که با همکاری و همدلی می‎توانند فضای بهتری در تصمیم‎گیری برای حوزه شهری اتخاذ کنند.

مروتی از شوراهای اسلامی به عنوان کارآمدترین و به‎روزترین ابزار حاکمیتی یاد کرد و گفت: امور نظارتی و اجرای پروژه‎های مختلف عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی با تصمیم‎گیری صحیح و به موقع تسهیل و تسریع می‎شود.

وی بیان کرد: شهرداری‎های استان با استفاده از نیروی انسانی توانمند، با تجربه و با استفاده از امکانات اجرایی و ظرفیت‎های محلی، دولتی، نهادها و سمن‎ها باید در راستای پیشرفت استان تلاش کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید توجه خوبی به شهرداری‎ها داشته است، گفت: افزایش کمک‎های مالی، چندبرابر شدن برخی ظرفیت‎ها، تدوین دستورالعمل ساماندهی نیروهای انسانی در شهرداری و جذب نیروی توانمند در شهرداری از جمله اقدامات قابل توجه در دولت تدبیر و امید بوده است.

مروتی بیان کرد: برخی از شهرداری‎های استان گلستان بالغ بر 10 سال با تورم نیروی انسانی مواجه بودند که این شرایط آنها را بلاتکلیف گذاشته بود.

وی با اشاره به تدوین آئین‎نامه اجرایی هیئت‎های حل اختلاف تصریح کرد: با عضویت اعضای شوراهای اسلامی در این هیئت‎های اجرایی غنای بیشتری به آن بخشیده خواهد شد.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار