معاون بیمه سلامت استان گلستان:

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بیمه سلامت استان گلستان با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان زیر نظر پوشش بیمه هستند، گفت: ۶۳ درصد جامعه هدف استان گلستان زیر نظر پوشش بیمه سلامت هستند.

بیش از نیمی از جمعیت استان گلستان زیر پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش گلستان 24؛عباس نظرعباسی ظهر امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم استان گلستان اظهار داشت: 63 درصد جامعه هدف استان گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و باید در این راستا و اطلاع‌رسانی بیشتر خبرگزاری‌ها و رسانه ها بیشتر کمک کنند.

وی افزود: نظام ارجاع الکترونیک به صورت پایلوت در 3 شهرستان استان گلستان اجرا می‌شود و باید اطلاع رسانی وسیع در این حوزه انجام شود که رسانه ها نقش مهمی در این راستا دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بیمه سلامت استان گلستان با اشاره به اجرای طرح نظام ارجاع گفت: در گذشته مردم برای درمان به سطح یک مراجعه می‌کردند و پس از معاینه پزشک عمومی به سطح بالاتر ارجاع داده می‌شد و امروز این ارتباط سیستمی شده و بازخورد دارد و این مهم، خیلی به سود بیمار است.

نظرعباسی اظهار کرد: به سمتی در حال حرکت هستیم که بیماران ما در این سیستم ارجاع، کمتر مشکل داشته باشند و وزیر بهداشت دولت شعار نظام ارجاع را مطرح کرد چرا که 15هزار میلیارد گردش مالی داریم و این می‌طلبد که هزینه‌های خود را کنترل کنیم.

وی افزود: امروز نباید به بیمار اجازه دهیم خودش متخصص را انتخاب کند چرا که مشاهده شده که بیمار حتی در طول یک روز به 3 متخصص مراجعه کرده و این به سود دولت، مردم و نظام پزشکی نیست.

نظرعباسی گفت: دولت اکنون هزینه زیادی برای سلامت می‌پردازد و خدمات رایگان می‌دهد و باید بررسی شود که هزینه اضافی ایجاد نشود و در طرح پزشک خانواده هم اصل فلسفه همین است و سال 1384 به این نظام تاکید می‌شد اما در عمل به سمتی رفتیم که مردم خودشان به متخصص مراجعه می‌کنند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بیمه سلامت استان گلستان اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت در برنامه ششم یکی از سازمان های وابسته به وزارت بهداشت شده و این سبب شده که سیاست گذاری‌ها بهتر انجام شود.

وی افزود: در دولت دوازدهم نیز وزیر بهداشت نسبت به اجرای نظام ارجاع تاکید دارد و بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت استان گلستان تحت پوشش بیمه هستند و در مجموع 63 درصد بیمه‌شدگان استان گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

نظرعباسی تصریح کرد: بیش از 98 درصد موسسات درمانی در استان گلستان تحت قرارداد ما هستند و سازمان بیمه سلامت در استان گلستان بهترین تعامل را با موسسات درمانی دارد و کمتر چالش را در این مدت داشتیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بیمه سلامت استان گلستان گفت: طرح نظام الکترونیک ما به سمت همگانی شدن پیش می‌رود و در مرحله بعدی نیاز است رسانه‌ها همراهی بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار