استاندار گلستان با اشاره به اینکه آیا امروز مساجد از نقشه راه برخوردار هستند، گفت: مدیریت مسجد مسئله بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و اگر در مدیریت مسئله همگام با روز حرکت نکنیم عقب خواهیم ماند.

برخورداری مساجد گلستان از نقشه راه

به گزارش گلستان 24؛حسن صادقلو، استاندار گلستان، امروز(31 مرداد) در مراسم اختتامیه گلدسته های مساجد گفت:  مسجد خانه قرآن، مکتب بینش، محل تبلیغ، هدایت و اجتماع مردم است که این موضوع دارای اهمیت بسیار فراوانی است.

 

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (رحمه الله علیه) که مسجد مرکز اجتماع سیاسی و مکان تبیلغ است، افزود: باید سعی کرد کارکرد مسجد همچون صدر اسلام باشد و تبدیل به مرکز تربیت صحیح شود.

 

صادقلو با بیان اینکه امید وار نگه داشتن مردم در همه ابعاد موضوع مهمی است که این باید از طریق مسجد اتفاق افتد، اظهارداشت: این افق ها باید تبدیل به برنامه، بعد تبدیل به اقدام و عمل شود.

 

وی با اشاره به اینکه آیا امروز مساجد از نقشه راه برخوردار هستند، تصریح کرد: مدیریت مسجد مسئله بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و اگر در مدیریت مسئله همگام با روز حرکت نکنیم عقب خواهیم ماند.

 

استاندار گلستان با اشاره به اینکه گاهی ملاحظات شخصی ما در مدیریت مساجد به ماهیت مقدس آن خدشه وارد می کند، گفت: اکنون مدت هاست که به دلیل نبود دانایی از اهمیت فقه مسجد برخی دخالتها در مساجد صورت می گیرد که به هیچ وجه جایز نیست.

 

وی افزود: در کنار مساجد کانون هایی که افکار را با مدیریت مسجد تغذیه کند از نکات بسیار مهم و مورد توجه است.

 

صادقلو اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی از فرهنگ محلات و سامانه افکار مردمی صورت می گیرد و باید توجه داشته باشیم اگر اقتصاد مقاومتی در مسجد فعال نشود قطعا توفیقاتی حاصل نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه یک بخش مدیریت اقتصاد مقاومتی مسجد است، تصریح کرد:  باید توجه داشته باشیم شورای فرهنگ عمومی جز از راه روحانیت از مسیری دیگر معالجه نخواهد شد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار