استاندار گلستان از تدوین 6 سند توسعه ای در بخش های مختلف استان طی چهار سال گذشته خبر داد و گفت: امروز در راستای تحقق این اسناد، نمایندگان استان از ظرفیت های خود برای توسعه همه جانبه و عدالت محورانه گلستان بهره گیری کنند.

کاهش نرخ بیکاری در استان گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛حسن صادقلو روز شنبه در مراسم افتتاح دانشکده تعاون دانشگاه جامع گلستان واقع در پردیس شهر سرخنکلاته از توابع شهرستان گرگان، همچنین بر حرکت دانشگاه های استان در مسیر دانش بنیان شدن تاکید کرد و اظهار داشت: امروز در استان جمعیت تحصیل کرده و بیکار زیاد است و بهترین اقدام برای بهبود فضای کسب و کار و اشتغال استفاده از دانشگاه های نسل سوم می باشد.
وی ادامه داد: نرخ بیکاری در استان در ابتدای دولت یازدهم 13.7 بوده و امروز به 11.8 کاهش یافته و در دوره فعالیت دولت یازدهم، بیش از 56 هزار شغل درگلستان ایجاد شده است.
استاندار گلستان گفت: در حوزه زیرساختی نیز تنها در سال گذشته 3050 میلیارد ریال در استان هزینه شد که 200 میلیارد ریال در حوزه میگو و بیش از 400 میلیارد ریال در حوزه کشاورزی بود و مابقی به بخش های دیگر اختصاص یافت.
نماینده مرم گرگان و آق ‎قلا در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه گلستان باید در رشد و توسعه شتاب داشته باشد از فقدان اتحاد بین حوزه مجریه و مقننه در استان انتقاد کرد و گفت: شهیدان رجایی و باهنر به جایگاه مدیریتی وجهه دادند که این مهم باید الگوی مسئولان باشد و اسیر میز و صندلی مسئولیت نباشیم.
نبی هزارجریبی با بیان اینکه استان از قطار توسعه عقب مانده است، تصریح کرد: مسئولان باید از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی توسعه بیشتر گلستان را بخواهند.
رییس دانشگاه جامع گلستان نیز در سخنانی جمعیت دانشجویی این دانشگاه را چهار هزار نفر در 30 رشته کارشناسی، 33 رشته کارشناسی ارشد و چهار رشته دکترا عنوان کرد و گفت: همچنین تعداد 142 عضو هیات علمی در 4 دانشکده دانشگاه گلستان فعالیت دارند.
به گفته فرهاد یغمائی؛ دانشکده تعاون این دانشگاه امروز با زیربنای هزار و 680 مترمربع و اعتبار 35 میلیارد ریال افتتاح شد.
وی افزود: دانشکده تعاون با رشته ‌های خاص مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت خود را آغاز می‌ کند، که در سال اول 120 نفر دانشجو پذیرش خواهند شد.
یغمائی با اشاره به اینکه در فاز نخست پردیس دانشگاه گلستان (دانشکده تعاون) در چهار رشته پذیرش دانشجو انجام می شود، یادآور شد: پذیرش در رشته‌ های مدیریت، حقوق، گرافیک و صنایع در این دانشکده برنامه ‌ریزی شده است.

/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار