مدیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مدیر تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان از فعال بودن بیش از 2 هزار تعاونی در استان خبر داد و گفت: تاکنون 2 هزار و 650 تعاونی در استان گلستان فعال هستند.

2 هزار و 650 تعاونی در گلستان فعال است/ غیرفعال بودن 11 هزار تعاونی در گلستان

به گزارش گلستان 24 ، ابوالقاسم یوسفی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر 2 هزار و 650 تعاونی در استان گلستان فعال هستند.

وی تصریح کرد: 2 هزار و 650 تعاونی با گرایش‌های 21 گانه در سطح استان گلستان فعال هستند که شامل کشاورزی، صنعتی، عمرانی و مسکن در حال فعالیت هستند.

* 11 هزار تعاونی در سطح استان گلستان غیرفعال هستند

مدیر تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان از غیرفعال بودن 11 هزار تعاونی در استان گلستان خبر داد و ابراز کرد: تاکنون 11 هزار تعاونی در سطح استان گلستان غیرفعال هستند که در حال حاضر راکد هستند.

یوسفی درخصوص تعاونی‌های راکد در استان گلستان خاطرنشان کرد: امسال برنامه داریم که تعاونی‌های راکد را تعیین تکلیف کنیم و از لیست تعاونی‌های راکد حذف کنیم.

وی اذعان کرد: درحال حاضر قریب به 900 تعاونی از طریق اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یک سری تعاونی‌ها از طریق مدیران تعاونی که هم‌اکنون غیرفعال هستند به اداره‌کل تعاونی گلستان مراجعه کردند.

* فرهنگ‌سازی کافی در راستای تثبیت اندیشه تعاونی نشده است

مدیر تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان درخصوص مشکلات تعاون یادآور شد: مشکلات عدیده‌ای در راستای تعاون وجود دارد و فرهنگ‌سازی کافی در راستای تثبیت اندیشه تعاونی نشده است و مشارکت ناپذیری، مسوولیت ناپذیری و قانون ناپذیری است.

یوسفی عدم همکاری بخش دولتی با بخش تعاون را یکی دیگر از مشکلات تعاون دانست و ادامه داد: عدم آگاهی و دانش برخی مدیران تعاونی و عدم نقدینگی و تامین اعتبار از دیگر مشکلات برشمرده می‌شود.

وی با بیان اینکه یکهزار و 362 تعاون بانوان در سطح استان گلستان وجود دارد، تصریح کرد: اگر 70 درصد از اعضای تعاونی را بانوان تشکیل دهند در زمره تعاون بانوان قرار می‌گیرند.

* گلستان در بخش فرش دستباف در بین سایر استان‌ها از جایگاه بسیار مطلوبی برخوردار است

مدیر تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: روز شنبه هفته جاری جشنواره تعاونی‌های برتر بانوان را برگزار خواهیم کرد.

یوسفی با بیان اینکه گلستان در بخش فرش دستباف در بین سایر استان‌ها از جایگاه بسیار مطلوبی برخوردار است، اذعان کرد: گرایش صنایع دستی فرش دستباف به عنوان تعاونی برتر استانی انتخاب شدند که باید در این زمینه مورد حمایت قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال 1395 در جذب اعتبار سامانه بهینیاب با جذب اعتبار 74 میلیارد تومان 52 طرح معرفی کردیم که جذب اعتبار شد که رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دادیم.

*تعاونی‌ها باید سالی یکبار مجمع حقوقی‌شان را برگزار کنند

مدیر تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: به تعاونی‌هایی اعتبار داده می‌شود که به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند و فعالیت داشته باشند و همچنین موارد حقوقی را به روز کنند.

یوسفی با بیان اینکه جذب اعتبار و شروع طرح برای ایجاد تعاونی بسیار حائز اهمیت است، افزود: تعاونی‌ها باید سالی یکبار مجمع حقوقی‌شان را برگزار کنند.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار