مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت که پرونده خرید تضمینی گندم توسط 120 مرکز در این استان در سال زراعی 96 – 95 بسته شد.

تسویه 75 درصد مطالبات گندمکاران گلستان

به گزارش گلستان24،حمید رضا علی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: امسال شرکت این مراکز را در 14 شهرستان استان با همکاری سایر دستگاه های دولتی و بخش خصوصی دایر کرده بود.
وی؛ مقدار خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان گلستان را یک میلیون و 100 هزار تن اعلام کرد.

*تسویه 75 درصد مطالبات گندمکاران
وی گفت: تاکنون 75 درصد از مطالبه گندمکاران استان معادل 10 هزار و 890 میلیارد ریال بابت محصول تحویلی، تسویه شده است و پیگیری از مرکز برای پرداخت باقی مانده آن ادامه دارد.
علی محمدی افزود: امسال در مجموع کشاورزان گلستان به ارزش حدود 14 هزار و 400 میلیارد ریال گندم مازاد برنیاز خود را به مراکز خرید تضمینی استان تحویل دادند.
به گزارش ایرنا امسال شورای اقتصاد قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم را 13 هزار ریال تعیین کرد، حدود 380 هزار هکتار از زمین های گلستان زیر کشت گندم آبی و دیم بود.
هر ساله برداشت گندم از زمین های زیرکشت این محصول در گلستان از میانه خرداد آغاز و تا برداشت محصول آخرین مزارع در شهریورماه ادامه دارد.
استان گلستان واقع در شمال کشور از قطب های تولید گندم کشور به شمار می رود، مصرف سالانه گلستانی ها حدود 300 هزار تن بوده و بقیه محصول برداشتی به سایر استان ها برای تامین نان آنان در طول سال حمل می شود.
طبق گزارش روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان سال قبل یک میلیون و 364هزار تن گندم از کشاورزان استان خرید شد و گلستان رتبه دوم کشوری را بعد از خوزستان به دست آورد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار