رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان؛ توجه به کارآفرینی را گامی مثبتی در راستای کاهش نرخ بیکاری، توسعه شهرها و روستاها عنوان کرد.

کاهش نرخ بیکاری و توسعه شهرها و روستاها با توجه به کارآفرینی

به گزارش گلستان 24 ؛ موسی بی‎باک ظهر امروز در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال در تعاون اظهار کرد: توجه به کارآفرینی گام مثبتی در راستای افزایش منابع ملی، کاهش نرخ بیکاری، توسعه شهرها و روستاها خواهد بود که این مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به نقش مهم تعاون در توسعه کارآفرینی و اشتغال تصریح کرد: بخش تعاون می‌تواند به عنوان یکی از مؤثرترین نهادها در این زمینه عمل کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان با بیان اینکه تعاون در ترویج روحیه کارآفرینی باتوجه به سیاست‌های اصل 44 بسیار مهم و اثرگذار است، افزود: خوشبختانه تأکیدات و تأییدات به عمل آمده در خصوص بخش تعاون در قانون اساسی، فـرمایشات مقام معظم رهبری و اسناد فرادستی نظام از جمله چشم انـداز 20 ساله، برنامه چهارم توسعه، سیاست‎های اصل 44 قانون اساسی و سند ملی تعاون، افق گسترده‎ای پیش روی بخش تعاون به وجود آورده است.

بی‎باک گفت: بخش تعاون الزام قانونی برای رسیدن به سهم 25 درصدی در اقتصاد ملی در پایان برنامه پنجم توسعه، لزوم ایجاد «نهضت فراگیر تعاون» را بر همه دلسوزان نظام فرض داشته است.

وی نقش کارآفرینان متعهد و مؤمن را بسیار ممتاز و اساسی دانست و ابراز کرد: کارآفرینان متعهد و مومن «موتور محرک توسعه اقتصاد تعاون» قلمداد می‎شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرگان گفت: مجموعه شرایط جامعه امروز ما از یکسو و برنامه‌ها و اهداف مشترکی که بین دو مقولۀ «کارآفرینی» و «تعاون» وجود دارد از سوی دیگر، ضرورت ارتباط راهبردی این دو مهم را اجتناب ناپذیر می‎سازد.

بی باک به اهمیت موضوع کارآفرینی در تعاون اشاره کرد و افزود: از یک سو اهداف مشترکی از قبیل افزایش اشتغال مولد، توسعه اقتصادی، افزایش رقابت در اقتصاد و توسعه کارایی بازار و افزایش مشارکت بخش غیردولتی دراقتصاد کشور بین «کارآفرینی» و «تعاون» وجود دارد و از سویی دیگر مزایای نسبی که هرکدام از این مقوله‌ها دارند می‎تواند یک هم‎افزایی عظیمی را در راه دستیابی به اهداف مشترک به وجود آورد.

وی گفت: در همین راستا کارگاه آموزشی توسعه کارآفرینی و اشتغال در تعاون را در شهرستان گرگان برگزار کردیم که مدیران داخلی کاریابی‎ها، نماینده امور بانوان فرمانداری گرگان و افسران «بانو» کلانتری‎های 11 و 12 و 13 شهرستان در این کارگاه شرکت کردند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار