رئیس دانشگاه گلستان گفت: در جذب هیئت علمی، فرد با هر تفکری که شایسته باشد مورد پذیرش است و سعی داریم سیاسی نباشد و ما نمی توانیم دانشگاه را پایگاه سیاسی در نظر بگیریم.

فعالیت دانشگاه گلستان سرخنکلاته در چهار رشته

به گزارش گلستان24؛فرهاد یغمائی، رئیس دانشگاه گلستان، امروز(21 شهریور) در جمع خبرنگاران استان گفت: با تلاش های صورت گرفته توانستیم در هفته دولت فاز اول دانشگاه گلستان در سرخنکلاته را افتتاح کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه دارای یکصد و ۵۰ دانشجو است، افزود: دانشگاه گلستان سرخنکلاته در چهار رشته همچون حقوق، مدیریت، گرافیک و مهندسی صنایع فعالیت خواهد داشت.

 

یغمائی با بیان اینکه تعداد هیئت علمی این دانشگاه در گذشته 113 بوده اکنون به 150 رسیده است، اظهارداشت: در جذب هیئت علمی، فرد با هر تفکری که شایسته باشد مورد پذیرش است چرا که موضوع کیفی مطرح است و سعی داریم سیاسی نباشد و ما نمی توانیم دانشگاه را پایگاه سیاسی در نظر بگیریم.

 

وی با اشاره به اینکه کلنگ زنی و افتتاح را خیلی قبول ندارم، تصریح کرد: سعی ندارم برای دولت تعهد ایجاد کنم، وعده غلط دهم و کار نمایشی اجرا کنم.

 

رئیس دانشگاه گلستان با بیان اینکه کیفیت کار برای ما مهم است، گفت: ساختمان اداری و آموزشی دانشگاه در فاز بعدی برای روز دانشجو و یا دهه فجر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود: در استان چهار دانشکده داریم که یک مورد در علی آباد و سه مورد در گرگان مشغول به فعالیت است، این دانشگاه در حال حاضر دارای 4 هزار دانشجو و 150 هیئت علمی است که در جذب نهایت دقت صورت می گیرد.

 

یغمائی اظهارداشت: دانشگاه گلستان دارای 4 رشته در مقطع دکتری، 33 رشته در مقطع کارشناسی و 142 عضو است.

 

وی با اشاره به اینکه نسبت استاد به دانشجو یک به 23 است، تصریح کرد: این رقم در کشور یک به 25 است و امید داریم با جذب هایی که انجام می شود در افق 1404 یک به 17 برسد.

 

رئیس دانشگاه گلستان گفت: نسبت اعضای هیئت علمی ارتقا یافته به مرتبه علمی بالاتر به کل اعضای هیئت علمی در سال گذشته 6.3 درصد و نسبت به اعضای هیئت علمی تمام وقت با مرتبه استادیار و بالاتر به کل اعضای هیئت علمی 93 درصد است.

 

وی در خصوص درآمد دانشگاه، افزود: ما توانستیم با فروش پژوهش و فناوری مبلغ یک میلیارد تومان درآمد کسب کنیم.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار