در آستانه سال تحصیلی جدید

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: لباس فرم مدارس در مقایسه با سال گذشته کمتر از 10 درصد افزایش قیمت داشته است.

قیمت لباس فرم مدارس در گلستان افزایش یافت

به گزارش گلستان 24؛علی‌اصغر اصغری ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: لباس فرم مدارس در مقایسه با سال گذشته کمتر از 10 درصد افزایش قیمت داشته است و نرخ پوشاک مدارس بر اساس سایز دانش‌آموزان تعیین می‌شود.

وی در خصوص قیمت‌گذاری لباس فرم مدارس تصریح کرد: قیمت‌گذاری لباس فرم مدارس قرار است در این ایام تولید شود و تحت‌نظر الگوهایی که از سوی مدارس ابلاغ می‌شود با محاسبه مواد اولیه که در ساخت و تولید البسه تاثیرگذار است قیمت منصفانه را ابلاغ کرده و قرار است تمام تولیدکنندگان از این قیمت تبعیت کنند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ابراز کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین اداره اصناف و اداره کل تعزیرات گلستان در این بخش نظارت خواهند کرد.

اصغری خاطرنشان کرد: مطمئنا هیچ تولیدکننده‌های به خود اجازه نخواهد داد که از نظر قیمت و کیفیت زمینه‌ای را فراهم کند که دچار دغدغه خانواده‌های دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت لباس فرم مدارس در حد تورم یک چیز منطقی و معقول است، گفت: قیمت‎ها بر اساس آنچه که ابلاغ می‌شود نظیر دستمزد و موارد مصرفی در این حد افزایش قیمت داشتیم که نسبت به سال گذشته کمتر از 10 درصد قیمت‎‌ها افزایش یافت.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: نرخ پوشاک دوره‌های ابتدایی، دبیرستان و متوسطه بر اساس سایز دانش‎‌آموزان در نظر گرفته شده است، که قیمت‌های مختلفی دارد و نرخ‌ها از طریق بنر و اعلامیه درب هر واحدی که مرکز عرضه است باید نصب شود.

اصغری افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همزمان با سراسر کشور از 15 شهریورماه لغایت 15 مهر ماه جاری با همکاری آموزش و پرورش، سازمان دانش‌آموزی و اتاق اصناف هر شهرستان موضوع نظارت و خدمات که از سوی برخی اصناف در دستور کار خانواده‌ها قرار می‌گیرد را پیگیری می‌کند.

وی بیان کرد: در سال جاری سعی کردیم از ظرفیت تشکل‌های مدنی مانند انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، بازرسی اصناف، اتحادیه صنفی استفاده کنیم و نظارت را از طریق توسعه اطلاع‌رسانی برای مردم با جدیت انجام دهیم، فراهم کردن دسترسی راحت به ملزومات دانش‌آموزان از جمله پوشاک، اقلام، کتاب و سرویس مدارس باید تسهیل شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: خانواده‌های دانش‌آموزان می‌توانند انتقادات پیشنهادات و شکایات خود را از طریق سامانه 124 به ما اطلاع دهند تا موضوعات را بررسی و پیگیری کنیم.

اصغری با اشاره به اینکه گشت‌های مشترکی با همکاری اصناف در دو نوبت صبح و عصر داریم، افزود: گشت‌های نظارتی برای این است که میزان تخلفات کاهش پیدا کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار