استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: استان گلستان می‌تواند قطب آبزی‌پروری به صورت پایدار باشد تا از این طریق زمینه توسعه و اشتغال در استان فراهم شود.

توجه به مکان‎سنجی و ظرفیت‎شناسی برای اجرای پروژه‎های آبزی

به گزارش گلستان24؛حسن صادقلو ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان اظهار کرد: اگر آبزی‌پروری در استان گلستان محوریت پایدار داشته باشد اتفاقات خوبی در حوزه توسعه و اشتغال خواهد افتاد.

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به تولید و عرضه آبزیان نیز توجه شود، تصریح کرد: باید با ارائه تسهیلات و مشوق‌ها فکری برای کاهش هزینه‌های تولید نیز داشته باشیم، نباید فقط قهرمان تولید باشیم بلکه قهرمان فرآیند بعد از تولید نیز باشیم.

استاندار گلستان افزود: با پرورش ماهی نباید فشار مضاعف به آب‌های زیرزمینی ایجاد شود باید مطالبه مردمی از اخذ آب زیرزمینی داسته باشیم، نسبت به اخذ مجوزهای آب منطقه‌ای و محیط زیست باید قبل از سرمایه‌گذار ما تسهیل‌کننده باشیم.

صادقلو در خصوص توجه به موضوع استحصال آب چاه‌های استان بیان کرد: باید به ظرفیت‌های موجود توجه کنیم به هیچ عنوان نباید به سراغ چاه‌های غیرمجاز رفت چراکه این برخلاف سیاست‌های ما است.

وی با اشاره به اینکه مجتمع‎های پرورش میگو نباید در مکان‎هایی که دارای مشکل زیست‎محیطی داشته باشند ایجاد شود، گفت: چرا باید با انتخاب جانمایی نادرست مدت‎ها با محیط زیست بجنگیم لذا مکان‎سنجی و ظرفیت‎شناسی برای اجرای پروژه‎ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار گلستان در خصوص پرورش خاویار در مزارع منفرد گفت: روی این ظرفیت باید به خوبی کار شود، از پشتوانه مردمی نیز باید کمک گرفت، مزارع منفرد زیرساخت‎های لازم را دارند، آموزش‎های تخصصی می‎تواند آثار زودبازده را به دنبال داشته باشد.

صادقلو بر لزوم تهیه و تدوین تقویم برای مزارع منفرد در شهرستان‎های مختلف استان تاکید کرد و افزود: فرمانداران در این زمینه پیگیری جدی داشته باشند چراکه این مهم در افزایش رنکینگ شهرها در زمینه اقتصاد مقاومتی موثر است، لازم است که فرمانداران نسبت به مزارع منفرد واقعا کار کنند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت توسعه و درآمد پایدار در 119 روستای استان ایجاد می‎شود بر لزوم تمرکز امکانات و همراهی دستگاه‎های مختلف اجرایی در این زمینه تاکید کرد.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه نباید همیشه حرف زد مردم از مسوولان اقدام و عمل می‎خواهند خطاب به مدیران دستگاه‎های اجرایی استان تصریح کرد: رویکرد ما در سال 1396 این است که در افق برنامه اقدامات تحولی و کارکردی در روستاها پیگیری شود، توسعه روستا، درآمد پایدار و رفع بیکاری از اولویت‎های مهم در روستاهاست علاوه بر اینکه در این نقاط طرح 14 روستای بدون بیکار نیز دنبال می‎شود.

صادقلو بیان کرد: اگر روی مسائل مهم استان تمرکز نکنیم چیزی عاید مردم نخواهد شد؛ فرماندهی اصلی به شکل مطالبات و یپیگیری مستمر باید در دستورکار فرمانداران باشد و فرمانداران باید از این جهت پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه تمام امکانات برای دستیابی به اهداف پیش‎بینی شده باید متمرکز شود، گفت: بانک‎ها و صندوق‎ها در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار