مدیر آب و خاک جهادکشاورزی گلستان:

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: امسال بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی آبی استان گلستان مجهز به روش‌های نوین آبیاری می‌شود.

زهکشی  715 هکتار از اراضی 5 روستای گرگان

به گزارش گلستان24؛تقی کمال غریبی ظهر امروز در سی‌امین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: براساس مطالعات مشاور بیش از 135 هزار هکتار از اراضی آبی استان مستعد اجرای روش‌های نوین آبیاری است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تاکنون در 35 هزار هکتار از مزارع استان سامانه‌های نوین آبیاری اجرا شده، گفت: تعهد امسال سازمان اجرای این روش‌ها در سطح هفت هزار و 200 هکتار از مزارع آبی است که با توجه به پیگیری‌های انجام شده این سطح به 9 هزار و 50 هکتار افزایش یافت.

مدیر آب و خاک جهادکشاورزی استان گلستان ادامه داد: از ابتدای امسال اجرای طرح در یک‌هزار و 600 هکتار به بهره‌برداری رسید و در 4 هزار و 600 هکتار نیز در دست اجرا قرار دارد.

به گفته وی، از ابتدای امسال نیز 500 کیلومتر خط انتقال آب با لوله در استان گلستان اجرا شده است.

غریبی با بیان اینکه در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در کشور، استان گلستان رتبه چهاردهم را دارد، گفت: در پایان برنامه ششم توسعه باید 36 هزار هکتار از مزارع آبی استان به این سامانه ها مجهز شود.

وی درباره تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری هم بیان داشت: مساحت اراضی نسق استان حدود 11 هزار هکتار بوده که در شهرستان های جنوبی استان واقع شده است. به عبارتی دیگر46 نسق در سراسر استان وجود دارد که در 6 نسق طرح تجهیز و نوسازی اجرا شده است.

مدیرآب و خاک جهادکشاورزی استان گلستان با اشاره به انعقاد قرارداد زهکشی در شمال و جنوب استان گفت: 4 قرارداد در راستای طرح زهکشی 280 هزارهکتاری در شمال استان داریم و در جنوب استان نیز اجرای طرح در سطح 10 هزار هکتار مصوب شده است.

وی با اشاره به تعهدات استان در سا‌ل‌جاری افزود: تعهد در شمال استان 2500 هکتار و در جنوب استان 1500 هکتار است. علاوه براین 3 قرارداد مطالعاتی در این مناطق داریم.

غریبی اظهار کرد: زهکشی در  715 هکتار از اراضی 5 روستای گرگان که درگیر ماندآبی است، 3500 هکتار از اراضی بندرگز و کردکوی، بخشی از اراضی علی آبادکتول، آزادشهر، رامیان و کلاله نیز در حال اجراست.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار